Článek
Na zvýšená SUV-kupé můžete mít jakýkoli názor, ale bez pochyby je, že BMW X6 udalo trend. Módu, kterou ostatní následovali. Stačí se jen podívat k Mercedesu nebo třeba i Porsche. Třetí vydání svým pojetím příliš nepřekvapí a razí spíše zásadu „úspěšné neměň”.
Pokud se vydáme do světa čísel, nové BMW X6 na délku narostlo ve srovnání s předchůdcem o 26 mm (na 4935 mm) a o 15 milimetrů na šířku (na 2004 mm).
Výška je nyní o 6 milimetrů nižší (1696 mm) a o 44 milimetrů je širší rozchod předních kol (nyní 1684 mm). Rozvor vozu se prodloužil o 42 mm na 2975 milimetrů a nové BMW X6 má ve srovnání s předchůdcem také níže položené těžiště.

Svítící ledvinky jste nejspíš nečekali, my také ne.

Na silnici stojí nová generace zase o něco širším stylem.
Designově razí nový jazyk s hranatějšími tvary detailů, na zádi pak zaujmou protažené svítilny. Zajímavost se skrývá v oblasti tradičních ledvinek, tedy masky chladiče. V posledních modelech BMW dokáže velikostí tohoto dílu šokovat. Tady se nejeví tak markantní, avšak při odemčení, zamčení nebo na pokyn řidiče mohou svítit.
Interiér přímo vychází z nedávno testované X5. Počítejte tedy i s infotainmentem o velikosti 12,3 palce a systémem ID7 s důrazem na dotykové a hlasové ovládání. Opět lze šperkovat interiér skleněnými prvky.

Interiér vychází z x5.

Profil střechy je pro X6 zcela typický.
Motorová paleta rovněž vychází z X5. Na výběr jsou dvě zážehové a dvě vznětové jednotky, vždy spojené s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol.
Jdeme-li od vrcholu, do příchodu opravdové verze M tu je varianta M50i. Nabídne dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec o výkonu 390 kW (530 koní). Benzin pak spaluje také xDrive40i s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem a výkonem 250 kW (340 koní).

Zadní svítilny vůz ještě opticky rozšiřují.
Z černé pistole tankujete M50d s třílitrovým šestiválcem přeplňovaným čtveřicí turbodmychadel a výkonem 294 kW (400 koní). Druhou naftovou možností je xDrive30d s třílitrovým šestiválcem o síle 195 kW (265 koní).
Poprvé je X6 stejně jako X5 k dispozici se vzduchovým odpružením na obou nápravách. Vážněji tak lze přemýšlet o výletech mimo asfalt. Novinka oslaví svou světovou premiéru na zářijovém autosalonu IAA 2019 v německém Frankfurtu nad Mohanem. V listopadu 2019 bude následovat uvedení na trh.