Článek
První dojem po usednutí? Hezčí interiér než ve stávající Octavii, pečlivý výběr materiálů a kvalita na úrovni o třídu výš. Na to, že Scala má být nástupcem low budget modelu, vypadá vskutku honosně. Samozřejmě jsme seděli v autě v nejvyšší výbavě, a protože automobilka ještě neuvedla prodejní cenu, nelze dělat konečné závěry.
Ale dojmy z nového pojetí interiéru, který si naštěstí pro základní funkce zachoval fyzická tlačítka, jsou veskrze pozitivní. Elegantní, štíhlá přístrojová deska obklopená prvky, které známe z ostatních koncernových modelů a jež mají příkladně intuitivní ovládání. Snad jen s jedinou výjimkou, a tou je hlavice páky u automatické převodovky. Ta zde tak trochu trčí a celkový dojem trochu kazí.
Všechny verze s centrálním displejem
Výtečná je pozice za volantem a koneckonců i samotný výhled z vozu. Vepředu je hodně místa, ale když si sednete „za sebe”, tak je víc místa než třeba v Golfu. Funkci rodinného auta by Scala mohla plnit bez problémů.
Jak již víte, Scala dostane zcela novou architekturu, odlišnou od Fabie či Octavie. Hlavním prvkem je dotykový barevný displej o velikosti 9,2 palce. Ten interiéru přirozeně dominuje a je umístěn vysoko na měkčené palubní desce, a tedy v zorném poli řidiče. Základní provedení dostanou menší displej o velikosti šest a půl palce. Scala je první škodovkou, která má u všech verzí už z výroby online připojení, což se hodí například pro dynamickou navigaci.
Nový je také desetipalcový přístrojový štít, který bude součástí příplatkové výbavy. Standardně dostanete klasické „budíky”, tedy rychloměr a otáčkoměr. Scala si zachovala i klasickou parkovací brzdu, která postupně z nových automobilů mizí a je nahrazována elektromechanickou variantou. Podle našich informací třeba nová Octavia již bude mít výhradně elektromechanickou verzi.
Scala je dlouhá 4362 mm, její šířka činí 1793 mm a výška 1471 mm. Rozvor náprav pak dosahuje hodnoty 2649 milimetrů. Další detaily najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]
Může se vám hodit na Garáž.cz