Hlavní obsah

Posadili jsme se do nové Scaly. Interiér překvapí

Novinky, Martin Žemlička

Do světové premiéry nového modelu Škody zbývá přesně týden. Fotky exteriéru zatím automobilka pečlivě střeží, ukázala ale obrázky interiéru. A tady proti Rapidu, kterého Scala nahrazuje, nezůstal kámen na kameni.

Foto: Škoda Auto

Škoda Scala

Článek

První dojem po usednutí? Hezčí interiér než ve stávající Octavii, pečlivý výběr materiálů a kvalita na úrovni o třídu výš. Na to, že Scala má být nástupcem low budget modelu, vypadá vskutku honosně. Samozřejmě jsme seděli v autě v nejvyšší výbavě, a protože automobilka ještě neuvedla prodejní cenu, nelze dělat konečné závěry.

Ale dojmy z nového pojetí interiéru, který si naštěstí pro základní funkce zachoval fyzická tlačítka, jsou veskrze pozitivní. Elegantní, štíhlá přístrojová deska obklopená prvky, které známe z ostatních koncernových modelů a jež mají příkladně intuitivní ovládání. Snad jen s jedinou výjimkou, a tou je hlavice páky u automatické převodovky. Ta zde tak trochu trčí a celkový dojem trochu kazí.

Všechny verze s centrálním displejem

Výtečná je pozice za volantem a koneckonců i samotný výhled z vozu. Vepředu je hodně místa, ale když si sednete „za sebe”, tak je víc místa než třeba v Golfu. Funkci rodinného auta by Scala mohla plnit bez problémů.

Foto: Škoda Auto 3x

Škoda Scala

Jak již víte, Scala dostane zcela novou architekturu, odlišnou od Fabie či Octavie. Hlavním prvkem je dotykový barevný displej o velikosti 9,2 palce. Ten interiéru přirozeně dominuje a je umístěn vysoko na měkčené palubní desce, a tedy v zorném poli řidiče. Základní provedení dostanou menší displej o velikosti šest a půl palce. Scala je první škodovkou, která má u všech verzí už z výroby online připojení, což se hodí například pro dynamickou navigaci.

Nový je také desetipalcový přístrojový štít, který bude součástí příplatkové výbavy. Standardně dostanete klasické „budíky”, tedy rychloměr a otáčkoměr. Scala si zachovala i klasickou parkovací brzdu, která postupně z nových automobilů mizí a je nahrazována elektromechanickou variantou. Podle našich informací třeba nová Octavia již bude mít výhradně elektromechanickou verzi.

Scala je dlouhá 4362 mm, její šířka činí 1793 mm a výška 1471 mm. Rozvor náprav pak dosahuje hodnoty 2649 milimetrů. Další detaily najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]

Foto: Škoda Auto 3x

Škoda Scala

Může se vám hodit na Garáž.cz

Související témata:

Výběr článků

Načítám