Článek
Zcela nový model je postaven na platformě MQB A0, na níž stojí například Volkswagen Polo a kterou použije i nová generace Škody Fabia. Scala ji ovšem pořádně natáhla, vždyť na délku měří více než typický zástupce nižší střední třídy, aktuální VW Golf.
Scala je dlouhá 4 362 mm, její šířka činí 1 793 mm a výška
1 471 mm. Rozvor náprav pak dosahuje hodnoty 2 649 milimetrů. Pro srovnání, Octavia má rozvor 2 686 milimetrů.
Prostornost jako v octavii
Zavazadelník nabídne základní objem 467 l a se sklopením opěradel zadních sedadel až 1 410 litrů. Samotná škodovka přiznává, že v některých parametrech se Scala přiblížila modelu Octavia, kupříkladu prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 73 mm, což je na milimetr stejně, jako kolik nabízí současné provedení Octavie.
V nabídce motorizací pro Scalu je celkem pět položek, přičemž naftový motor je jeden - 1,6 TDI naladěné na 85 kW (115 k). Benzínové motory zahrnují litrové tříválce, známé již z Fabie či Octavie - ve slabší verzi 70 kW (95 k), v silnější pak 85 kW, a tedy 115 koní.
Nabídku doplňuje čtyřválcová patnáctistovka - 110 kW (150 k) a dále agregát na CNG, jde o upravenou verzi litrového tříválce o výkonu 66 kW (90 k).
Scala bude vůbec prvním autem z Mladé Boleslavi, které dostane sériové připojení k internetu prostřednictvím eSim karty. Díky tomu si například mapové podklady nebo software multimediálního systému stáhnete jedním stisknutím tlačítka.
Další zajímavostí je za příplatek dodávaný 10,2 palce velký displej přístrojového štítu a devítipalcová obrazovka multimediálního systému. Scala také dostane všechny bezpečnostní asistenty, známé již z dražších škodovek.
Plně diodová světla
Zajímavostí je, že systém pro sledování mrtvého úhlu vám prozradí i to, že se k vám zezadu blíží jiné auto, a nově nereaguje na auto jen do vzdálenosti 20 metrů, ale celých 70 m. Nechybí brzdění před překážkou, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat a další vymoženosti. Bezpečnost dále zvyšují na přání dodávané full LED světlomety.
Nový model, který se kompletně odhalí 6. prosince v Tel Avivu, se začne prodávat v první polovině příštího roku. Částka, kterou si za něj bude automobilka účtovat a jež rozhodne o tom, zda na auto dosáhnou i české rodiny s „normálním” příjmem, zatím nebyla zveřejněna.
Může se vám hodit na Garáž.cz