Článek
Použitý technický základ a až na detaily design jsou samozřejmě stejné jako u výchozího kupé. Podobná je i délka (4843 milimetrů), šířka (1902 mm) a výška (1339 mm). Design vypadá výborně, přední maska s dlouhou kapotou působí hodně dynamickým dojmem. Tahle modelová řada se jednoduše povedla.
Interiér je pochopitelně převzatý z kupé; najdete tady záplavu luxusu a samozřejmě spoustu povědomých prvků, které znáte i z nižších modelových řad mnichovské automobilky.
Střecha je plátěná a po stisknutí tlačítka se složí za 15 sekund. Vybrat si můžete i ze stříbrného provedení, standardní barvou střechy je černá.
Verze | M850i | 840d |
---|---|---|
Motor | 4395 ccm, V8 | 2993, R6 |
Výkon | 390 kW/530 k při 6000 1/min | 235 kW/320 k při 4000 1/min |
Točivý moment | 750 Nm / 1840-4600 1/min | 608 Nm / 1750-2250 1/min |
0-100 km/h | 3,9 s | 5,2 s |
Max. rychlost | 250 km/h | 250 km/h |
Komb. spotřeba | 9,9 l/100 km | 5,9 l/100 km |
Zdroj: BMW |
Stejná nabídka motorů
Nabídka motorizací je úplně stejná jako v případě kupé. Znamená to mimo jiné šestiválcový diesel a osmiválcový benzínový motor. Obě motorizace mají vždy osmistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol xDrive, verze jen se zadní poháněnou nápravou zatím bůhvíproč neexistuje.
Ceny zatím automobilka nezveřejnila, základní provedení kupé přijde na 2,7 milionu korun. Další informace najdete v článku o verzi kupé: řadu 8 jsme vám odhalili hned poté, co jej v polovině června BMW představilo. [celá zpráva]