Článek
Audi zdůrazňuje, že Q8 byla vyvíjena jako samostatný model. Při bližším porovnání s vedle zaparkovanou Q7 v golfovém klubu kousek za Prahou, kde se konala tuzemská prezentace, nelze upřít, že Q8 vypadá o dost lépe. Je nižší, o 66 mm kratší, ale o 27 mm širší než Q7.
Všimněte si nového prvku na přední masce - současná audi mají šestiúhelník, Q8 a další nastupující modely pak dostanou osmiúhelník, v rámci automobilky nazývaný Oktagon-Grill. Standardem pro všechny verze jsou pak diodová světla.
Všechny verze mají poháněná všechna čtyři kola
Zadní světelný pruh je pak parádním designérským prvkem, stejně jako bezrámová okna. Když se na Q8 podíváte z boku, nádherně vynikne klesající střešní linie, dlouhý rozvor i krátké převisy. Interiér je pak stejný s novou A6 nebo vlajkovou lodí, kterou zůstává A8. Další informace najdete v našem podrobném článku. [celá zpráva]
Na českém trhu se aktuálně nabízí jediná motorizace, tou je dieselový šestiválec TDI spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Nabízí výkon 210 kW (286 koní) a přijde na 1 945 900 korun. Zkraje roku přijde další dieselová motorizace, tentokráte 45 TDI o výkonu 170 kW. A později přijde i benzínová verze (třílitrové benzínové V6 o 340 koních) a nejspíš i sportovní RS. Všechny verze dostanou pohon všech čtyř kol.