Článek
V prodeji je zatím jediná motorizace, nově označovaná jako 50 TDI. Nejde o pětilitr, jak by se mohlo zdát, ale o třílitrový naftový šestiválec, jenž produkuje 286 koní (210 kW) a 600 N.m točivého momentu. Za tuto verzi si české zastoupení účtuje přesně 1 945 900 korun.
Motoru bude pomáhat mikrohybridní systém, který nahrazuje konvenční startér a alternátor. Jednotka nazvaná BAS - Belt Alternator Starter je k motoru připojena pomocí klínového řemene a kromě startování funguje jako generátor pro 48V systém.
Později dorazí i sportovní verze RS
Nabídka motorů bude později doplněna o slabší dieselový šestiválec, který nabídne 231 koní, a třílitrové benzínové V6 o 340 koních. A dočkáme se také verze RS, kterou právě Audi ladí na závodním okruhu Nürburgring. Nejspíš se tak dočkáme třílitrového benzínového šestiválce, naladěného na nejméně 331 kW (450 k) a maximální točivý moment 600 Nm (od 1900 do 5000 otáček).
Q8 není s délkou 4 986 mm a rozvorem náprav rovné tři metry žádným drobečkem. A designéři se nesnažili to příliš skrýt - příď dostala obrovskou osmiúhelníkovou masku chladiče, v řeči Audi zvanou „singleframe”, a světlomety - samozřejmě LEDkové - se krčí v rozích. V masce jsou obrovské také otvory mřížky. V nabídce jsou coby nejmenší kola „devatenáctky”, největší pak dvaadvaceti palcová. [celá zpráva]