Hlavní obsah

Miliardář představil druhé auto podle svého návrhu

Pokud byste byli milionáři a nevyhovovala by vám nabídka Ferrari, pak byste šli třeba do Lamborghini. Miliardář Jim Glickenhaus na to šel jinak. Prostě si založil vlastní značku. A tohle je už jeho druhé auto.

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

SCG 004S

Článek

O dalším voze značky Scuderia Cameron Glickenhaus jsme váš už informovali, protože John Glickenhaus se rozhodl nalákat na malé detaily z automobilu už na konci října. [celá zpráva]

Teď vám už můžeme představit kompletní SCG 004S. Auto, které poskytne opravdu puristické jízdní zážitky za „pouhých“ 400 000 dolarů, což je asi 8,8 miliónu korun.

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

SCG 004S

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

SCG 004S

Vzhledem auto sedá do středu takové té zlaté éry sporťáčků – je to placaté kupé s prosklenou kopulí nad místem cestujících. Vzadu je zabudované velké křídlo, velký difuzor a jinak na autě není vlastně nic, čím by tak nějak úžasně zaujalo. Tohle auto totiž nemá zaujímat svým vzhledem, ale svými jízdními vlastnostmi.

Samozřejmě že vše je zase postavené z uhlíkového kompozitu. Celková hmotnost vozu tak zůstala na velmi přijatelných 1179 kg. A teď si vezměte, že pod kapotou pracuje vidlicový osmiválec o objemu pět litrů (jak krutě jsme se zmýlili minule, když jsme předpokládali malý motor) s dvojicí turbodmychadel. Výkon motoru je 485 kW (650 koní) a točivý moment je 720 Nm. Červené pole otáčkoměru začíná někde na 8200 ot./min.

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

SCG 004S

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

SCG 004S

Pojďme se podívat do interiéru. Ten je úžasný. Je jak z prvního (dnes vlastně čtvrtého dílu) Star Wars. Je to prostě klasika. Je tu čidlo tlaku i teploty oleje, tlaku turba, teploty chlazení… Samozřejmě uprostřed je velký otáčkoměr. A co k tomu? Třeba volant uprostřed. Ano, tohle auto je pro tři osoby a řidič, ta nejdůležitější osoba, sedí vepředu uprostřed. Do sedačky poleze sice trochu hůř, protože po stranách má také panely s tlačítky a řadicí pákou, ale to nevadí. Ostatně ta řadička jezdí v klasické H kulise. Prostě retro! Ovšem ti, kterým nedělá všeliké to kvrdlání s pákou dobře, mohou si objednat automat s možností řazení pádly pod volantem.

Auto bude vyráběno už zanedlouho a Jim Glickenhaus slibuje, že prvních 25 kusů dorazí zákazníkům do 18 měsíců. Pak se objeví dokonce i speciální verze pro závody, která se má postavit na start 24 hodin v LeMans.

Výběr článků

Načítám