Hlavní obsah

Opel začal v Česku prodávat insignii, konkurenta superbu či passatu

Novinky, maž

Opel začal na českém trhu nabízet novou generaci insignie, modelu střední třídy. Ta se jako obvykle nabízí ve dvou karosářských verzích, jako liftback a kombi. Základní cena 570 tisíc za verzi 1,5 Turbo (140 k) je v porovnání s nejlevnějším superbem (1,4 TSI, 150 k) o 60 tisíc korun levnější.

Foto: Opel

Opel Insignia Sports Tourer

Článek

Proti stávající insignii (4842 × 1856 × 1498 mm) je o 29 mm nižší, má ale větší rozchod (o 11 mm) a větší rozvor o 29 mm (předtím 2737 mm). V závislosti na motorizaci je liftback díky použití lehčích materiálů o neuvěřitelných 175 kilogramů lehčí.

V nabídce je šest motorizací spojených buď s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo s osmistupňovým automatem. Nejvyšší benzínová i naftová verze mají standardně pohon všech čtyř kol, ostatní provedení mají klasicky poháněnou přední nápravu. Více v minulém článku. [celá zpráva]

Základem je benzínová patnáctistovka s výkonem 104 kW neboli 140 koní za 570 tisíc, respektive 595 tisíc v případě karosářské verze kombi. Ta se dodává i ve výkonnější verzi 122kW/165k, ale pouze od druhého úrovně výbavy (z celkových čtyř).

Foto: Opel

Opel Insignia Sports Tourer

Nejlevnější dieselová verze přijde na 664 900 korun (1,6 CDTI, 81kW/110k). Superb má coby nejlevnější naftovou motorizaci dvoulitr (110 kW/150 k), který není o tolik dražší – základ je za 673 900 korun.

V Česku od poloviny května

Vrcholný benzínový motor je dvoulitr (191 kW/260 k), nejvýkonnější naftovou motorizací je pak rovněž dvoulitr naladěný na 125 kW neboli hezky postaru 170 koní. Za kombi se připlácí 25 tisíc korun. Insignie se v obou karosářských verzích montují v továrně v Rüsselsheimu.

„Na tuzemském trhu se nové insignie GS fyzicky objeví v polovině května, kombi  ST dorazí asi o měsíc a půl později,” uvedl Martin Hejral z tiskového oddělení tuzemského importéra.

Foto: Opel

Opel Insignia Sports Tourer

Související témata:

Výběr článků

Načítám