Článek
Proti stávající insignii (4842 × 1856 × 1498 mm) je o 29 mm nižší, má ale větší rozchod (o 11 mm) a větší rozvor o 29 mm (předtím 2737 mm). V závislosti na motorizaci je liftback díky použití lehčích materiálů o neuvěřitelných 175 kilogramů lehčí.
V nabídce je šest motorizací spojených buď s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo s osmistupňovým automatem. Nejvyšší benzínová i naftová verze mají standardně pohon všech čtyř kol, ostatní provedení mají klasicky poháněnou přední nápravu. Více v minulém článku. [celá zpráva]
Základem je benzínová patnáctistovka s výkonem 104 kW neboli 140 koní za 570 tisíc, respektive 595 tisíc v případě karosářské verze kombi. Ta se dodává i ve výkonnější verzi 122kW/165k, ale pouze od druhého úrovně výbavy (z celkových čtyř).
Nejlevnější dieselová verze přijde na 664 900 korun (1,6 CDTI, 81kW/110k). Superb má coby nejlevnější naftovou motorizaci dvoulitr (110 kW/150 k), který není o tolik dražší – základ je za 673 900 korun.
V Česku od poloviny května
Vrcholný benzínový motor je dvoulitr (191 kW/260 k), nejvýkonnější naftovou motorizací je pak rovněž dvoulitr naladěný na 125 kW neboli hezky postaru 170 koní. Za kombi se připlácí 25 tisíc korun. Insignie se v obou karosářských verzích montují v továrně v Rüsselsheimu.
„Na tuzemském trhu se nové insignie GS fyzicky objeví v polovině května, kombi ST dorazí asi o měsíc a půl později,” uvedl Martin Hejral z tiskového oddělení tuzemského importéra.