Článek
V nové generaci nazvané Insignia Grand Sport (liftback, kombi bude později) ale nezůstal kámen na kameni. A nový model nejenomže vypadá velice dobře (alespoň na fotografiích), dostal i velice dobrý technický základ.
Proti stávající insignii (4842 x 1856 x 1498 mm) je o 29 mm nižší, má ale větší rozchod (o 11 mm) a větší rozvor o 29 mm (předtím 2737 mm). V závislosti na motorizaci je liftback díky použití lehčích materiálů o neuvěřitelných 175 kilogramů lehčí. Samotná karoserie je o 60 kg lehčí, kapota je z hliníku a je aktivní - sraženému chodci tak auto méně ublíží.
Výtečný je rovněž koeficient aerodynamického odporu Cx = 0,26. Pro srovnání: nový superb je na tom s koeficientem 0,275 hůře. Opel Insignia vůbec poprvé dostane pohon všech kol (s takzvaným vektorováním točivého momentu), zatím není zřejmé, ke kterým motorizacím. Provedení s pohonem 4x4 také standardně dostanou novou osmistupňovou automatickou převodovku.
Premiéra v Ženevě, v prodeji od června
Nové jsou dále adaptivní diodové světlomety IntelliLux LED (s 32 diodami), asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Keep Assist, head-up displej nebo prostorový kamerový systém se záběrem 360 stupňů. O nabízených motorizacích zatím Opel mlčí, základem by měla být patnáctistovka.
Insignia Grand Sport bude mít světovou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě v březnu příštího roku. Na tuzemském trhu se objeví na začátku června.