Článek
Proti standardní Q5 má SQ5 o trochu agresivnější vizáž. Přední maska má agresivnější vzhled, standardem jsou LED světla i 20palcová kola se specifickým designem. Uvnitř jsou pak standardně sportovní sedačky čalouněné kombinací alcantara/kůže.
Třílitrový motor V6, přeplňovaný turbodmychadlem (u minulé generace kompresorem), dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 koní). Už při 1370 otáčkách máte k dispozici maximální točivý moment 500 Nm. Ten vydrží do 4500 otáček.
Vrcholná verze Q5m vyráběná stejně jako „obyčejná” provedení v Mexiku, díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Převodovka je osmistupňová (tiptronic). Audi udává spotřebu v kombinovaném režimu 8,5 l / 100 km.
Výkon se přenáší na všechna čtyři kola, za příplatek dostanete i aktivní zadní diferenciál, který rozděluje mezi zadními koly točivý moment tak, aby SQ5 byla na výjezdu ze zatáčky co nejméně nedotáčivá. Za příplatek se dodává i vzduchové odpružení.
V prodeji v polovině roku
Hmotnost benzínové SQ5 není z nejmenších, jakkoliv předchůdce byl ještě o tři desítky kilogramů těžší. Novinka váží i tak nemalých 1995 kilogramů. Kotoučové brzdy s černě lakovanými (na přání červeně) šestipístkovými pevnými třmeny s logem S mají průměr 350 mm.
Nové Audi SQ5 3.0 TFSI se začne v České republice prodávat v polovině letošního roku. Ceny zatím automobilka nezveřejnila. U minulé generace se provedení SQ5 nabízelo také s turbodieselem (313 k a 650 Nm).
Exkluzivní test nové Audi Q5 z Mexika najdete zde. [celá zpráva]