Článek
Návrhář Demna Gvasalia zasvětil svoji nejnovější módní přehlídku aktuálnímu dění na Ukrajině. Právě probíhající konflikt měl oživit jeho prožité trauma, kdy on sám utíkal před válkou v roce 1993 z rodné Gruzie.
„Jako značka musíme něco udělat. Nemůžeme vzít zbraně a jít bojovat, můžeme ale použít náš silný hlas, abychom upozornili na bezpráví,“ řekl Gvasalia pro Reuters.
Svět módy versus válka na Ukrajině
Místo klasické módní přehlídky se proto modelky a modelové navlečené do nejnovější kolekce značky Balenciaga brodili rozbouřenou prosklenou ranvejí s vířícím sněhem.
Show odstartovala modelka v černých šatech připomínajících pláštěnku, která držela vak připomínající vycpaný plastový pytel na odpadky. Následovaly další, které kráčely proti větru v širokých kalhotách, oversized mikinách s kapucí a outfitech s květinovým potiskem.
Návrhář Demna Gvasalia hrál ústřední roli ve vzestupu streetwearových stylů a je znám svými extravagantními prezentacemi. Návrhář po přehlídce poznamenal, že strávil dva roky na Ukrajině po válce v Gruzii, kde má stále rodinu, než se usadil v Německu. Gruzínská sovětská socialistická republika byla jedna z 15 republik Sovětského svazu. Po rozpadu bloku v roce 1991 byla uvržena do občanské války.
Začátkem března vymazala značka Balenciaga, vlastněná skupinou Kering, všechny fotky ze svého instagramového kanálu a nahradila je pouze obrázkem ukrajinské vlajky, s vysvětlením, že platforma bude sloužit výhradně k předávání informací o situaci na Ukrajině.
Kering, který mimo jiné vlastní i značky Gucci, Bottega Veneta, Alexander McQueen či Yves Saint Laurent, v pátek (4. března) oznámil pozastavení provozu v Rusku a uzavřel tam některé ze svých obchodů.