Hlavní obsah

O modelky s Downovým syndromem roste zájem

Inkluze se nevyhýbá ani módnímu průmyslu. Nedávno módní dům Gucci uveřejnil novou kosmetickou kampaň s modelkou s Downovým syndromem Ellie Goldsteinovou. Kampaň slavila velkolepý úspěch a Ellie se tak stala inspirací i pro další ženy se stejným druhem postižení.

Foto: Profimedia.cz

Ellie Goldsteinová pro Gucci

Článek

Mezi další ženy s podobným osudem patří i dvaadvacetiletá Beth Matthewsová z Walesu, která nyní podepsala smlouvu se Zebedee, stejnou inkluzivní modelingovou agenturou jako Ellie.

Zebedee vznikla před pěti lety jako agentura specializující se na modelky a modely či herečky a herce s postižením nebo alternativním vzhledem.

Poté, co se Beth začala zajímat o modeling, její rodina začala hledat příležitosti. V posledních letech si totiž všimli větší poptávky právě po lidech s postižením.

První modelka s Downovým syndromem se stala tváří kosmetické značky

Móda a kosmetika

„Konečně probíhá inkluzní revoluce a jsem velmi ráda, že moje dcera bude její součástí. Hned u prvního focení rozkvetla a líbilo se jí být v centru dění,“ uvedla pro BBC Bethina matka, Fiona Matthewsová.

„Při focení prvních fotografií do portfolia byla Beth skvělá. Na snímcích od fotografa Grahama Smithe pózuje například v jasně červených šatech s šátky ve stylu Gucci,“ říká skautka modelingové agentury Zebedee Ella Singleton-Redmondová s tím, že cílem společnosti je zvýšit počet debat o diverzitě a zajistit, aby ostatní média mohla řádně reprezentovat populaci.

Novou módní značku představila dívka s Downovým syndromem

Móda a kosmetika

„Ačkoliv je před námi ještě dlouhá cesta, lidé si začínají uvědomovat zkreslování reality v našich médiích a věci se začínají měnit,“ říká.

Lidé s Downovým syndromem žijí s určitou úrovní poruchy učení, ale to jim nebrání žít normální život. Stále více lidí s Downovým syndromem pracuje a žije částečně nebo zcela samostatně.

Související články

Výběr článků

Načítám