Článek
Celkově se letos ve Francii prodalo o 17 procent méně dekorativní kosmetiky než ve stejném období loni. Mezi březnem a květnem se přitom tržby za make-up snížily dokonce o více než 50 procent.
„Prodeje zažily kolaps, ale co víc, nevrátily se zpátky ani po otevření obchodů,” uvedla Mathilde Lionová ze společnosti NPD.
Atmosféra ve společnosti podle analytiků prodejům zkrášlovací kosmetiky nepřála, protože lidé trávili hodně času doma, zrušené byly společenské události včetně svateb a nošení roušek ženy od nanášení make-upu odrazovalo.
Jak pečovat o pleť obličeje v době karantény a nošení roušek
Nejvíce se to ukázalo právě u rtěnek, protože ústa museli mít všichni na veřejnosti zakrytá. Během karantény tak jejich prodeje klesly o 75 procent a od jejího ukončení se propadly o dalších více než 25 procent.
Nyní zřejmě k poklesům opět začne docházet, protože ve většině evropských zemích jsou roušky povinné ve vnitřních prostorech budov.
Naproti tomu u prostředků na líčení očí propad způsobený koronavirem tak citelný nebyl a zřejmě už ani nebude. Řasenek či stínů se prodávalo mnohem méně jen v době nejpřísnější karantény, nyní už se prodeje vrátily na hodnoty ze stejného období v loňském roce.
Může se vám hodit na Zboží.cz: