Článek
Pokud zabrousíte na sociální sítě celebrit, módních blogerů i redaktorů, možná si budete připadat, jako byste se vrátili v čase do dob seriálu Beverly Hills 90210 (vysílal se v letech 1990 až 2000) a skupiny Spice Girls.
Móda se zkrátka opakuje - a když není inspirace, musí se sáhnout do minulosti. Jaké módní výstřelky neměly překročit práh nového tisíciletí, ale módní návrháři jim vdechli nový život?
Logománie
Vzpomínáte si na doby, kdy byla značka Gucci symbolem pro nevkusný pásek a malou kabelku, která nesměla chybět žádnému fotbalistovi? Ta doba už je naštěstí dávno pryč a může za to zejména nový návrhář značky Alessandro Michele. Právě on totiž obrátil značku Gucci o 180 stupňů a zaměřil pozornost na slavné logo dvojitého písmene G, které se postupně začalo objevovat ve velkém a všude.
Znovuobjevením populárního trendu log 80. a 90. let (vzpomeňte si na značku Adidas nebo Fila) zasadil zásadní úder do minimalisticky smýšlejícího módního světa, počáteční rozpaky veřejnosti se brzy rozplynuly jako pára nad hrncem.
Lidé zkrátka loga milují. Obrandované věci (označené logem) jim připomínají peníze, které za danou věc vynaložili, nehledě na to, že slouží jako vykřičník luxusu i pro ostatní.
Další firmy tohoto potenciálu začaly rychle využívat, proto se opět dostaly do obliby i značky střední-vyšší třídy jako Calvin Klein či Tommy Hilfiger, které na logu de facto vyrostly.
„Ošklivky“
Humpolácké tenisky neboli „ugly sneakers” slaví rovněž velkolepý návrat. Možná si vzpomenete, že tyto boty zažívaly největší úspěch na přelomu 80. a 90. let minulého století a byly inspirovány postavičkami z prvních videoher.
V roce 2017 se firma Balenciaga rozhodla uvést jejich módní obdobu s názvem Triple S a odstartovala tak malou módní revoluci. Tyto boty „po tátovi”, jak jim někteří lidé přezdívají, totiž prakticky okamžitě vyvolaly vlnu emocí.
Jejich typická dvojitá až trojitá podrážka a retro styl pobouřil zejména milovníky elegance a čistých linií, nicméně díky síle módních influencerů (vlivných uživatelů na internetu) boty brzy získaly na popularitě a módní domy v čele se značkami Stella McCartney, Chloé či Alexander McQueen začaly rovněž do oběhu chrlit své obdoby těchto specifických a mnohdy i na první pohled nehezkých bot.
Do karet jim navíc hraje i celkově vzrůstající trend tenisek, které postupně nahrazují všechny ostatní typy bot, díky svému komfortu a variabilitě.
Zpátky do sedla
Pokud jste alespoň párkrát viděla seriál Sex ve městě, pak tuto kabelku jistě poznáte. Dior Saddle Bag je kabelka inspirovaná koňským sedlem, kterou navrhl návrhář John Galliano v roce 1999. Od té doby zdobila na přelomu tisíciletí nejen postavu Carrie Bradshawové ze zmíněného seriálu, ale také kdejakou celebritu.
Ačkoliv originální tvar kabelky na nějakou dobu upadl v zapomnění, letos ho značka Dior opět uvedla na scénu, a to na základě vysoké poptávky, která vzešla od fanoušků módních blogerů, kteří na své sociální sítě vyvěsili outfity doplněné retro modely této ikonické kabelky.
Oproti původnímu originálu kabelky, který byl vyroben z látky s klasickým monogramem, přišel letos v únoru Dior s jejími nejrůznějšími variacemi.
Některé minimalistické modely byly vytvořeny z jednobarevné kůže, zatímco jiné byly inspirovány stylem 70. let a vévodila jim například technika patchwork (sešívání malých, různě barevných kousků látek tak, aby vytvářely geometrické vzory).
Ceny nových modelů startují na částce 50 tisíc korun, ale pokud pečlivě zapátráte v second handech, možná ulovíte skvělý vintage kousek o několik tisíc levnější.