Článek
Na rozdíl od minulých let, během nichž se to v Kodani hemžilo outfity v neutrálních barvách, byl letošní ročník o poznání jiný. Rok pandemie sehrál své a tamější milovnice módy jako by chtěly oslavit návrat do společenského dění. Neutrální barevnou paletu nahradily výrazné odstíny.
Převažovaly outfity v limetkově zelené a oranžové. Obě barvy přitom patří mezi klíčové trendy letošního roku. Nechyběly ani monochromatické outfity ve výrazných barvách či looky postavené na color-blockingu, tedy na barvách, které leží na opačné straně barevné škály.
Zelená je nová černá
Střihům dominovala uvolněnost, oversized saka v kombinaci s úzkými nohavicemi či klasické šaty střižené do písmene A. Další módní inspiraci najdete v naší galerii.
Kodaň jako město budoucnosti
Kodaňský týden módy je nejenom místem módy, ale i mekkou udržitelnosti. Jeho výjimečnost spočívá v cílené podpoře odpovědné produkce oblečení severskými firmami. Ty navíc, pokud se chtějí zúčastnit akce, musí splnit hned několik přísných pravidel.
Prezentované firmy musí podle The 2023 Sustainability Requirements dodržet například to, že nelikvidují neprodané oblečení, mají dlouhodobý strategický plán, který zahrnuje udržitelné kroky a vyhýbá se nadbytku oblečení. Rovněž nabízí svým zákazníkům možnosti opravy oděvů, půjčování nebo leasingové služby. Cílem těchto pravidel je podpořit změnu v módním průmyslu směrem k zodpovědnosti vůči člověku i přírodě.
Udržitelnost, pomalá smrt rychlé módy
I proto je Kodaňský týden módy vnímán jako ten nejprogresivněji se vyvíjející a je často předkládán známějším verzím konajících se v New Yorku, Londýně, Miláně a Paříži.