Článek
Návštěva u Barbory vždy začíná tím, že si klientka přivoní k několika lahvičkám s parfémy. Každý flakón s esencí představuje určitý archetyp ženy.
„Pokud třeba preferujete vůni medu, znamená to, že u vás převládá hlavně role matky. Jestliže dáváte přednost růži, máte ve svém životě jasno, nebojíte se prosadit,“ objasňuje Barbora. O klientce si tak udělá obrázek jen podle toho, jak jí který parfém voní.
„Vůně jsou schopné nás lehce přenést do vzpomínek, ale hlavně k našim pocitům,“ vysvětluje Barbora, která se ve své pracovně v pražském Břevnově snaží pomocí řady parfémů odkrýt, jakou má člověk osobnost a co by mohl v životě změnit, aby se cítil spokojenější. S tím mu má šanci pomoct i vybraná vůně, kterou si může odnést v lahvičce domů.
Mezi klienty jsou i muži
Ačkoli je vystudovaná zootechnička, přes životní peripetie se nakonec dostala až k vonné typologii. Před lety narazila v jednom z obchůdků nedaleko Pražského hradu na parfémy, které ji zaujaly nejen svými flakóny, ale i historií.
Pochází až ze Saúdské Arábie od zdejšího mistra, jehož rodina je dělá po generace. Obsahují složky, jako je vzácný oud, ambra, pižmo nebo i kadidlo,“ upřesňuje mladá žena.
Toto jsou pouze hlavní ingredience vůní. Parfémy jsou pak namíchány dle tajných receptur, ve kterých není nic náhodou. Bára je rozděluje dle archetypů ženských i mužských - jako například milenka, matka, čarodějka, bojovník nebo mág.
„Mám ozkoušeno, že na začátku, když je člověk plný problémů a starostí nebo žije velmi nevědomě, volí třeba horkotěžko jeden parfém. Ale v průběhu práce na sobě rozšiřuje se i portfolio parfémů, které mu voní,“ objasňuje Barbora.
Ideálním výsledkem jsou čtyři vůně pro spojení archetypů nezávislá, sebevědomá, laskavá osobnost člověka, které se v životě dobře daří, jak v osobním, tak pracovním životě.
O klientelu nemá nouzi. Chodí k ní však nejen ženy, ale také muži. Pro ně má připravenou speciální sadu pánských vůní.
„Klientky však samozřejmě převažují. Většinou je ke mně přivede nějaký vztahový problém nebo i pracovní. Měla jsem tady třeba jednu starší paní, která byla dlouho nešťastná v zaměstnání, ale díky návštěvě u mě dokázala odejít a najít si jiné místo,“ uvádí jeden z příkladů. Její práce tak v sobě bezpochyby zahrnuje i velkou dávku psychologie, jíž se dlouhá léta rovněž věnuje.
Jak může vůně pomoci |
---|
Kadidlo - pomáhá odpoutávat se od těžkostí. Vede k napojení na primární zdroj, na vyšší vedení, na moudrost přírody, pomáhá uvědomovat si, že nemusím být na všechno sama, že vše má svůj smysl, jen ho rozklíčovat. |
Pačule - léčí tam, kde jsou dlouhodobé těžké problémy v ženské rodové linii, uzemňuje, pomáhá odpouštět a rozpouštět, napojovat se na své kořeny. |
Med - výživa. Pomáhá tam, kde je dlouhodobá nerovnováha mezi dáváním a přijímáním. Skvělá vůně pro maminky a ženy, které na sebe zapomínají či se přímo potlačují a upřednostňují druhé před sebou. Hladí, sytí, hřeje, zaplňuje. |
Pižmo - podpora individuality, "vím kdo jsem", soběstačnost, samostatnost, sebedůvěra, stabilita, zvyšuje průbojnost, akci, tah na branku. |
Citrusy - radost. Povzbuzení, osvěžení, bezstarostnost. Pomáhá všude tam, kde zamrzneme v dětských traumatech. Probouzí spontaneitu, hravost, kreativitu. |
Ambra - vede ke královské moudrosti, vznešenosti, nadhledu, laskavosti. |
Jasmín - královna noci, povzbuzuje sebevědomí, životní apetit, životní sílu. |
Oud - stáhnutí na zem, dodání mužnosti, mužskosti, síla, stabilita, ochrana. |
Kouřové tóny - duše tíhne k vyššímu poznání, pátrá po smyslu svého života, člověk je tzv. na cestě. |
Fíky - hojnost. Podporují na cestě k sebevyjádření- |
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: