Článek
Stroj se zřítil poblíž mezinárodního teheránského letiště Mehrabád, ze kterého vzlétl a směřoval do města Tabás na severovýchodě Íránu. Letoun havaroval krátce po vzletu. Příčinou bylo podle íránské agentury IRNA selhání motoru.
V Íránu jsou letecké havárie poměrně časté. Jako důvody bývají uváděny zastaralá letecká flotila i nedostatečná údržba. Iran-141 je malý civilní letoun vyráběný v Íránu s využitím ukrajinských technologií.
Íránští politici svalují vinu za časté nehody na mezinárodní sankce. Kvůli nim si íránské aerolinky nemohou kupovat nová letadla, a tak jen opravují ta stará a využívají přitom součástek z jiných letounů, vyrobených přímo v Íránu nebo získaných na černém trhu, uvedla agentura Reuters s odvoláním na nejmenované místní zdroje.
Flotila čtyř největších íránských aerolinek - Iran Air, Iran Aseman Airlines, Mahan Air a Iran Air Tours - je údajně stará více než 22 let.
Írán potřebuje sto nových letadel
Americké společnosti Boeing a General Electric se již nechaly slyšet, že v případě uvolnění sankcí jsou připraveny vyvážet do Íránu některé letecké součástky. Šéf společnosti Iran Air v této souvislosti prohlásil, že jeho aerolinky budou potřebovat nejméně 100 nových letadel.
K poslední velké letecké katastrofě v Íránu došlo v lednu roku 2011, když se letoun Boeing 727 společnosti Iran Air pokoušel o nouzové přistání za sněhové bouře. Při přistání na severozápadě země se ale rozlomil a zahynulo nejméně 77 lidí.
V červenci 2009 se rovněž na severozápadě Íránu zřítilo letadlo krátce po vzletu a o život přišlo všech 168 lidí na palubě. V únoru 2003 ruský stroj Iljušin 76 narazil do hor na jihovýchodě země, zahynulo 302 lidí.