Článek
Na trhliny jako první upozornil právě výrobce, který vyzval letecké společnosti, aby provedly kontrolu potahu u napojení křídla na trup. Dodal ale, že tyto malé únavové trhliny nejsou vážné a nepředstavují bezpečnostní riziko.
Lomy s délkou menší než deset milimetrů se objevily na plechu ve tvaru L napojeném na žebra, který nese samotný potah. Podle výrobce byly zjištěny na šesti strojích, dvou patřících singapurským aerolinkám, dvou Qantasu a jednoho stroje Emirates. Posledním je třistaosmdesátka patřící výrobci, který na ní testuje nové modifikace. Singapur už uvedl, že oba stroje byly opraveny.
První trhliny byly objeveny na vůbec prvním Airbusu A380 dodaném Qantasu, který byl odstaven od roku 2010 v Singapuru poté, co měl vážnou poruchu motoru Rolls- Royce. Tyto motory se pak musely u všech strojů vyměnit. [celá zpráva]
Problém představuje použitá hliníková slitina. Nejde o únavové lomy a praskliny nijak nesouvisejí se zatížením letadla ani s jeho extrémní velikostí.
Výrobce strojů k trhlinám uvedl: „Zjistili jsme jejich původ. Airbus také vyvinul proceduru inspekce a opravy, která se dá provést při rutinních čtyřletých kontrolách.“ Na závěr zdůraznil: „Bezpečnost flotily A380 není ohrožena.“