Článek
Podle žaloby bylo 11 zadržených na můstku, když se loď začala naklánět a potápět, přesto Sewol po dvě hodiny nevyslal nouzový signál.
Ze 476 lidí na palubě trajektu se jich zachránilo jen 174, ovšem z 29členné posádky bylo zachráněno 22 lidí. Je mezi nimi i kapitán, který nepočkal na palubě, až se všichni zachrání. [celá zpráva]
Korejská policie také podnikla razie v kancelářích společností spojených s majitelem trajektu, kterým byla firma Chonghaejin Marine Company se sídlem v Inčchonu.
Více než sedmdesát pracovníků firmy a s ní spojených poboček nesmí nikam odjet.
Firma je podezřelá z nelegálních aktivit, jak plyne ze slov prokuratury, která uvedla: „Budeme usilovat, abychom získali zpět zisky z kriminální činnosti a vystopovali skrytá aktiva.“ Tyto prostředky by měly jít na kompenzace pozůstalým.
Ve středu také pokračovalo pátrání v útrobách trupu převrácené lodi po dalších tělech obětí. Vyprošťovací operace je fyzicky i psychicky náročná. Kvůli špatné viditelnosti, která činí jen několik centimetrů, musí potápěči zatopené prostory prohledávat hmatem.
Jejich práce je navíc omezena přístupem ke kyslíku. Pokud využívají přívod hadicí, trvá jejich pracovní směna zhruba hodinu, v případě použití kyslíkové bomby se po 20 minutách musí vynořit.
Nejvíce těl záchranáři objevili na palubách tři a čtyři, a to především na zádi. Týden po nehodě úřady pohřešují ještě téměř 150 lidí, avšak naděje na jejich přežití, například ve vzduchových kapsách, je mizivá a každou hodinou klesá.
Příčiny tragédie se stále vyšetřují, ale jihokorejský odborník Kim U-sok z námořní univerzity se domnívá, že za havárií byl problém s kormidlem. Dílo zkázy dokonal špatně upevněný náklad, který způsobil naklonění trajektu. Kdyby se náklad neposunul, plavidlo by samotný obrat, byť prudký, neohrozil.