Článek
„MiG-29 havaroval, pilot je mrtvý,“ uvedl plukovník Vladimir Drik. Dodal, že „žádní civilisté nebyli zraněni a pád nezpůsobil žádné další škody“.
Příčina nehody zatím není známa, odhalí ji až záznamy z černých skříněk, které byly z trosek už vyproštěny. Podle Ruských vojenských vzdušných sil byla nehoda způsobena zřejmě „technickou závadou“. Proto byly všechny stroje tohoto typu preventivně uzemněny.
Mluvčí místních záchranářů dodal, že se "pilot buď nekatapultoval, nebo se pokusil katapultovat příliš pozdě“. Podle něj z letadla zbylo jen pár trosek, protože po dopadu začalo hořet. Informace o pozdní katapultáži působí zvláštně, protože vystřelovací sedadlo Zvezda K-36 umožňuje opustit letadlo i v nulové výšce při nulové rychlosti.
Ruské MiGy-29 používaly i československé vzdušné síly
Spolu se modernějšími a výkonnějšími Suchoji Su-27 a jeho deriváty jsou MiGy-29 hlavními bojovými letouny ruského vojenského letectva. Byly vyvíjeny jako odpověď na americké stroje F-15 a F-14, ale byly lehčí a obratnější. Tyto dvoumotorové stroje byly koncem osmdesátých let také zařazeny do výzbroje zemí východního bloku. Dvě desítky jich používalo od roku 1989 i československé letectvo. Česká republika je pak vyměnila za polské vrtulníky Sokol. Letadla MiG-29 dosud tvoří páteř vzdušných sil Slovenské republiky a Polska. Nějakou dobu po sjednocení je používalo i Německo, než je předalo Polsku.
Stroje dále využívají mimo jiné letectva Indie, Srbska, Sýrie a dostal je i Irák.