Hlavní obsah

Motor superjumba A380 selhal kvůli konstrukční vadě

Sydney

Čtvrteční nouzové přistání největšího letadla pro cestující v Singapuru mohlo mít příčinu v konstrukční vadě jednoho ze čtyř motorů, který vypověděl službu. V pátek to oznámil provozovatel letadla, australské aerolinie Qantas.

Foto: David Loh , Reuters

Poškozený motor airbusu

Článek

„Domníváme se, že to byla nejpravděpodobněji nějaká vada materiálu či konstrukční záležitost,“ citovala stanice BBC šéfa společnosti Alana Joyce. Ten doplnil, že vyšetřování ovšem pokračuje.

Obří Airbus A380 se 459 lidmi na palubě byl na cestě z Londýna do Sydney a v Singapuru měl mezipřistání. Krátce po opětovném vzlétnutí odpadlo několik kusů od jednoho z motorů. Zprvu panovaly obavy, že se letadlo zřítilo, když obyvatelé ostrova Batam, kam trosky dopadly, tvrdili, že slyšeli silnou ránu po explozi. [celá zpráva]

Cestující byli nakonec do Sydney vypraveni v pátek v náhradním letadle.

Byla to nejvážnější nehoda dvojpalubního superjumba A380 za tři roky, kdy je v provozu. Qantas uzemnily i dalších pět stejných strojů, které mají v letce. Výrobce motoru Rolls-Royce oznámil, že zkoumá všechny Airbusy A380, které mají jeho motory. Takových je v provozu dvacet. Dalších sedmnáct letadel v provozu má motor vyrobený firmou Engine Alliance.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Airbus A380 musel nouzově přistátVideo: Reuters

Airbus A380
Airbus 380 měří 72,7 metru, rozpětí křídel má 79,8 m a výšku 24,1 metru. V běžné úpravě má kapacitu 555 cestujících, ale je i verze pro charterové lety s až 850 pasažéry na dvou palubách nad sebou. Dolet stroje je až patnáct tisíc kilometrů. Přijímat tak obří stroj dnes mohou ve světě jen čtyři desítky letišť, kde byly kvůli A380 upraveny hangáry i ranveje.
Dodávky letounu se odkládaly několik let, společnost měla s jeho nasazením do provozu problémy.

Výběr článků

Načítám