Článek
„Někdo pilotoval letadlo do poslední chvíle letu,“ řekl Vance. „Někdo vletěl s letadlem na vodu. Není tu žádná jiná teorie,“ dodal.
Podle Vancea tomu nasvědčují stopy opotřebení na hraně flaperonu, což je kombinace křidélka a vztlakové klapky, který byl nalezen před rokem na Reunionu. Má rozeklané okraje odtokové hrany, což svědčí o tom, že na něj působil velký tlak vody, jako by se se strojem někdo pokoušel přistát na hladině. „Síla vody je jediná věc, která by mohla vytvořit opotřebený okraj, jaký vidíme. Není rozlomený. Kdyby byl rozlomený, byl by tam čistý zlom,“ uvedl Vance v australském pořadu 60 minutes.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
Flaperon podle něj byl vysunutý a sklopený jako při přistání. „Nemůžete flaperon vysunout jinak, než že to někdo udělá. Někdo se pro to rozhodl.“
Stroj přistál řízeně
Pokud by stroj padal neřízeně, roztříštil by se podle něj na mnoho malých kusů. Protože se takové nenašly, je Vance přesvědčen, že stroj přistál na hladině řízeně.
Vance, který dříve pracoval jako vyšetřovatel na kanadských úřadech pro leteckou bezpečnost a bezpečnost dopravy, vedl více než 200 vyšetřování leteckých nehod. Mimo jiné byl hlavním autorem zprávy o vyšetřování pádu stroje SwissAiru, který se v roce 1998 zřítil u Nového Skotska, přičemž zahynulo 229 lidí. Letadlo se rozpadlo na dva milióny kusů.
Související téma:
Oficiální vyšetřování ještě nezveřejnilo výsledky, ale Peters Foley z australského úřadu pro bezpečnost, který se na něm podílí, řekl, že poškození flaperonu podporuje Vanceovu teorii o řízeném přistání: „Je tu možnost, že někdo byl na konci (letu) u řízení. Hledáme pro to důkazy.”