Článek
Ředitel aerolinek uvedl, že stroj měl technické problémy. Upřesnil, že při předchozím nedělním letu z Denpasaru do Jakarty byly motory „kontrolovány a opraveny“ a že stroj byl před letem do Pangkal Pinangu uveden do letuschopného stavu. Dodal, že posádka provedla předletovou kontrolu přesně podle zavedených procedur.
Na sociálních sítích se však objevily i snímky z letového deníku z noci před osudným letem. Plyne z něho, že údaje z výškoměrů se neshodovaly, tuto zprávu ale Airways nebyly schopny ověřit.
Indonéské úřady také potvrdily, že polohový maják letadla ELT, který má vysílat v případě nouze, žádný signál nevyslal.
We're following reports that contact has been lost with Lion Air flight #JT610 shortly after takeoff from Jakarta.
— Flightradar24 (@flightradar24) 29. října 2018
ADS-B data from the flight is available at https://t.co/zNM33cM0na pic.twitter.com/NIU7iuCcFu
Poslední let Boeingu 737 Lion Air.
Stroj havaroval krátce po vzletu z jakartského letiště a zřítil se po 13 minutách letu do Jávského moře. Před prudkým pádem dosáhl výšky 1600 metrů.
Na palubě stroje bylo 189 lidí. Nikdo z nich nepřežil. [celá zpráva]
Záchranné týmy už vyzvedly část trosek včetně kusu výškovky i části těl nebo peněženku cestujících.
Na vyšetřování se podílí jak výrobce letadla Boeing, tak výrobce motorů CFM.
Boieng 737 MAX 8 je poslední generací známého typu jednouličkového dopravního letadla. V provozu je od loňska.