Hlavní obsah

Detektor hledá černé skříňky zmizelého boeingu, signál už ale slábne

Novinky,
Perth
Aktualizováno

Pátrání po Boeingu 777 společnosti Malaysia Airelines, který zmizel 8. března při letu z Kuala Lumpuru do Pekingu i s 239 lidmi na palubě, se dostává do nové fáze. V pátek se začíná pátrat pod hladinou Indického oceánu po signálech z černých skříněk. Ty se vysílají jen třicet dní a postupně slábnou, uvedly televize SkyNews a BBC.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Do pátrání po zmizelém boeingu se zapojily další lodě a letadlaVideo: Reuters

Článek

„Australské námořnictvo a britské Královské námořnictvo dnes zahájily podvodní pátrání po signálech z majáku z černé skříňky ze stroje Malaysia Airlines na letu MH370,“ uvedl velitel australského letectva Angus Houston.

Foto: Rob Griffith, ČTK/AP

Americký námořník hovoří s australským před namontováním podvodního sensoru amerického lokátoru signálu majáku černé skříňky SUPSALV na australskou loď HMAS Ocean Shield.

„Použije se tažený detektor amerického námořnictva na australské válečné lodi Ocean Shield a podobné vybavení na (britské) HMS Echo. Tyto dvě lodě budou prohledávat 240 kilometrů dlouhý pás,“ dodal Houston, jenž koordinuje pátrací operaci.

Foto: Reuters

Podvodní sensor amerického lokátoru signálu majáku černé skříňky SUPSALV spuštěný z australské lodi HMAS Ocean Shield.

Pás byl stanoven na základě analýzy satelitních dat s přihlédnutím k výkonům letadel a možné trase letu. Dodal, že tato data se stále upřesňují.

Foto: Kim Christian, ČTK/AP

Novozélnadský operátor na palubě pátracího Lockheedu P-3C Orion ukazuje na obrazovce monitoru jeden z podezřelých objektů na hladině.

Zařízení se táhne za lodí nad dnem v hloubce až šesti kilometrů. Loď pluje rychlostí jednoho až pěti uzlů (dvou až deseti km/hod). Hledání začíná ve chvíli, kdy už signál slábne, protože baterie jsou na konci životnosti. [celá zpráva]

Foto: Rob Griffith, ČTK/AP

Lockheed C-130 Hercules Královských malajsijských vzdušných sil vzlétá z australské základny Pearce, aby pomohl při pátrání po zmizelém boeingu.

Pátrání po troskách se v pátek účastní deset vojenských a čtyři civilní letadla a také devět lodí. Důvodem početnějších sil je dobré počasí s dohledností až deset kilometrů.

Foto: Handout, Reuters

Australská námořnice Mate Wentová na lodi HMAS Toowoomba propátrává hladinu Indického oceánu

K pátrání se dál používá i na dálku řízená miniponorka torpédovitého tvaru Bluefin 21.

Foto: Reuters

Dálkově ovládaná miniponorka na Bluefin 21 na palubě australské lodi HMAS Ocean Shield

Podle malajsijské opozice úřady tají informace

Malajsijský opoziční předák Anwar Ibrahim, který se osobně znal s pilotem Boeingu 777, ve čtvrtek obvinil vládu, že tají informace o letadle, a požaduje zřízení mezinárodního výboru, který by převzal od Malajsie řízení pátrání.

Foto: Reuters

Australský vrtulník Tiger75 odstartoval australské lodi HMAS Toowoomba, aby pátral po troskách boeingu

Listu Daily Telegraph naznačil i možnost, že úřady na zemi se dokonce mohly podílet na tom, co se stalo. Podle něj je „nejen nepřijatelné, ale zcela nemožné“, aby letadlo nezachytil malajsijský vojenský radar Marconi. Uvedl, že by radar musel zachytit tryskáč při letu přes Malajsii z východu na západ nad nejméně čtyřmi provinciemi.

Foto: Reuters

Australské lodě HMAS Success (vlevo) a HMAS Toowoomba pátrající po zmizelém boeingu při doplňování paliva

Podle něj je matoucí, že vojenské letectvo mlčelo a nereagovalo, a zmínil, že letadla v krizi startují do tří minut, ale v tomto případě nebyla žádná reakce.

Podle něj je matoucí, že vojenské letectvo mlčelo a nereagovalo, a zmínil, že letadla v krizi startují do tří minut, ale v tomto případě nebyla žádná reakce.  

Foto: Reuters

Příslušník posádky novozélandského Lockheedu AP-3C Orion připravuje ke shození kouřový granát, který vyznačí pozici podezřelého objektu na hladině Indického oceánu

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám