Článek
Necelou půlhodinu poté, co loď vyslala první hlášení o problémech, se posádka opakovaně dotazovala řídícího střediska, zda v případě, že bude nařízena evakuace plavidla, bude pobřežní stráž schopna se o trosečníky postarat.
„Dejte jim záchranné kruhy a dostaňte je ven,” odpovědělo řídící středisko. O případném nařízení evakuace měl podle něj rozhodnout kapitán obeznámený se situací. V té době však již byla loď velmi nakloněna, přestávaly fungovat vnitřní komunikační okruhy a vládl chaos. Již po prvotním vyslání nouzového signálu přitom středisko nabádalo posádku, aby pasažéry připravila na evakuaci.
Kapitána v sobotu zatkla policie pro podezření z nedbalosti a opuštění lidí v nebezpečí. V policejní cele skončil i kormidelník a třetí palubní důstojnice, která lodi v době havárie velela, jakkoli byla pokládána za nováčka a loď plula v pro ni neznámých vodách, vyžadujících složitou navigaci.
Záznamy však odhalily i skutečnost, že posádka neměla od řídícího střediska přesné informace o tom, že v blízkosti trajektu se nachází další loď, která by mohla pomoci se záchranou evakuovaných pasažérů.
Kapitán podle svých slov odkládal evakuaci kvůli špatnému počasí, studené vodě a silným proudům, které byly v místě ztroskotání.
Počet obětí prozatím stoupl na 58, nicméně dalších 244 lidí je nadále pohřešováno.