Článek
Snímky se objevily na internetu o víkendu, tedy před návštěvou amerického ministra obrany Leona Panetty. I fotografie J-20 se objevily v tisku v lednu 2011, když byl v Číně na návštěvě tehdejší ministr obrany USA Robert Gates. [celá zpráva]
Také nový typ, který má na trupu číslo 31001, je dvoumotorový, je ale menší než J-20 a nemá kachní koncepci s malými řídícími ploškami před křídly. Typické jsou výrazné do stran skloněné svislé ocasní plochy.
Podle experta na asijské zbraně Richarda Fischera číslo na přídi naznačuje, že by to mohlo být J-31, na čínských blozích se ale o něm píše často jako o typu J-21, který by měla vyvinout šengjanská firma SAC. Někdy byl stroj označován i jako F-60.
Soupeř nebo partner J-20
Čínské letectvo si mělo vybírat, který ze strojů kategorie stealth zařadí do výzbroje. Armáda mohla při vývoji letadel kategorie stealth postupovat podobně jako při vývoji moderních torpédoborců, kdy nechala vyrobit více typů, všechny vyzkoušela a v dalším vývoji použila vždy to, co se osvědčilo. [celá zpráva]
Podle některých zpráv vyhrál souboj J-20 a J-21 skončil v poli poražených. Oba stroje se však mohou i doplňovat. Větší J-20 je podle experta na čínské letectvo Rogera Cliffa vhodnější pro skryté údery proti pozemním cílům, zatímco J-21 je spíše koncipován pro letecké souboje.
Zatímco J-20 lze brát jako odpověď na americký F-22 Raptor, J-21 by byl bližší lehčímu F-35 Lightning II, je však dvoumotorový a nemá vektorování tahu motorů jako námořní verze F-35 a F-22. Mohla by jej pohánět čínská verze ruských motorů Klimov RD-93 používaných v čínskopákistánském stroji JF-17. Dvojitá kola předního podvozku mohou naznačovat, že by se dal případně využít i jako palubní.
Čína k tomu zařazuje do výzbroje svou první letadlovou loď a také v USA se už stalo, že stroj, který neuspěl v tendru pro letectvo USAF, se nakonec uplatnil u námořnictva, což byl případ F-18 Hornetu, odvozeného z konkurenta známé F-16 Northropu YF-17.
Cliff nevyloučil ani možnost, že J-21 může být nabízen na export, zřejmě do Pákistánu.