Článek
Zástupce námořnictva Agung Nugroho agentuře Reuters řekl, že několik dní byl sledován slabý signál z černé skříňky. Našla se v asi osmimetrové vrstvě bahna v přibližně 30metrové hloubce. "Nevíme, jak velké je poškození, zjevně je poškrábaná," řekl Nugroho.
Druhá černá skříňka by mohla poskytnout odpovědi na otázky, co se těsně před pádem letounu v kokpitu dělo. Přesná příčina neštěstí zůstává neznámá. Dosavadní vyšetřování ale mimo jiné ukázalo, že letadlo mělo už dříve problémy s ukazatelem rychlosti a výšky letu.
„Okamžitě začneme se stahováním záznamu. Máme pro to vlastní laboratoř a speciální tým,” uvedl Horyo Satmiko, zástupce náčelníka výboru pro bezpečnost dopravy. Jedna ze skříněk byla nalezena hned po nehodě. Byl to zapisovač letových údajů a záznam se podle jeho slov bude stahovat, přepisovat a analyzovat tři měsíce. [celá zpráva]
Letoun společnosti Lion Air odstartoval 29. října z indonéské metropole Jakarty do letoviska u ostrova Sumatra. Havaroval 13 minut po startu. Po pádu stroje společnost Lion Air podrobila přísné kontrole nejen údržbu, ale i výcvik pilotů. Příbuzní obětí podali na společnost Boeing nejméně tři žaloby.