Článek
„Přijali jsme opatření tak, abychom maximalizovali kapacitu pro zákazníky a minimalizovali riziko pro zaměstnance,“ řekla Novinkám mluvčí Rohlík.cz Zdeňka Svoboda.
Pracovníkům ve skladu a kurýrům například firma měří teplotu, když mají nad 37,3, posílají je domů. Dezinfikují sklady i kanceláře, na více místech rozmístili dezinfekční gely.
„Na webu máme od víkendu prosbu pro zákazníky v karanténě, aby nás o této skutečnosti informovali. Platbu nákupu provedou převodem a kurýr jim nechává nákup za dveřmi,“ dodala.
Zaměstnanci centrály, kteří musejí zůstat s dětmi doma, budou mít home office, schůzky řeší po telefonu či přes video.
Síť multikin Cinestar ruší projekce, festival Jeden svět přerušen do odvolání
Kroky podniká i další velký e-shop s potravinami Košík.cz. „Budeme zavádět další opatření, například omezení platby v hotovosti. Kurýři se budou aktivně ptát na to, zda domácnost, kam nákup vezou, není v preventivní karanténě. U nich budeme i nadále dodržovat distanční doručení,“ řekl Novinkám šéf obchodů Tomáš Jeřábek. V praxi to funguje tak, že kurýr nechá nákup u dveří, nepředává jej zákazníkovi do ruky.
„S ohledem na kroky vlády – především rozhodnutí o uzavření škol – opět extrémně narůstá zájem o zásobovací nákupy,“ dodal Jeřábek. Zájem je skoro dvojnásobný oproti běžnému období. Firma je prý dostatečně zásobená, základní potraviny by měly být bez problémů dostupné.
Nadále platí limit 50 kilogramů pro jeden nákup, který firma zavedla před dvěma týdny, když někteří lidé v panice nakupovali prý až 600 kilo zásob.
Kvůli zvýšené poptávce chce firma rozvážku rozšířit i do večerních hodin, kde to bude nutné, až do půlnoci. Spolupracuje přitom s partnery, jako je rozvážková služba DoDo Fresh, kteří jim dokázali v krátké době zajistit další vozy a kurýry.