Článek
„Mělo by se rozpoznat, jak se část odlomila,“ prohlásil francouzský odborník Pierre Bascary, podle něhož budou k expertize použity různé moderní prostředky, hlavně elektronický mikroskop.
„Každá letecká společnost barví svá letadla po svém. Pokud se ukáže, že použitá barva je barvou používanou společností Malaysia Airlines, můžeme získat větší jistotu,“ doplnil pro agenturu AFP Jean-Paul Troadec, bývalý šéf leteckého úřadu BEA.
Flaperon, tedy kombinace křidélka a vztlakové klapky, se našel minulý týden. Prokázalo se, že dvoumetrový díl je z Boeingu 777. V oblasti Réunionu se přitom v poslední době žádná nehoda tohoto stroje neudála.
Francouzští výzkumníci si ke spolupráci přizvali odborníky z Malajsie a Austrálie. Výsledek jejich analýzy by mohl být známý ještě tento týden.
Podle Troadeka je však nepravděpodobné, že by v případě potvrzení totožnosti úlomku analýza ukázala také na příčinu zmizení a nehody letadla. „Neměly by se čekat zázraky,“ řekl.
Související téma
Boeing s 239 lidmi na palubě zmizel beze stopy. Bezúspěšné pátrání po něm se soustředilo na odlehlé oblasti na jihu Indického oceánu poté, co záznamy ukázaly, že se letadlo vychýlilo od své trasy a stočilo se na jih.