Článek
Těla obou letců našli záchranáři v kokpitu, který se zabořil tři metry hluboko do země. Podle agentury TASS zemřeli dva zkušení piloti, důstojníci, kteří absolvovali letecké učiliště v roce 2003. „Mrtvými jsou náčelník mající na starosti bezpečnost letů a velitel roje,“ uvedl pro TASS zdroj z bezpečnostních složek v Stavropolském kraji, kde se stroj v úterý zřítil.
S bitevníkem, který byl na cvičném letu, ztratila v úterý řídicí věž spojení, pak se ukázalo, že havaroval.
Pád stroje viděli zemědělci z vesnice Čornolesskoje. „Pracovníci sklízeli slunečnici a viděli, jak se letadlo dostalo do vývrtky,“ uvedl pro Interfax jeden z nich. Podle listu Kommersant byly na programu cvičného letu prvky vyšší pilotáže, včetně přemetu. Agentura Regnum napsala, že podle řady zdrojů se stroj zřítil, když se pokoušel právě o přemet. Svědci uvedli, že letounu se nepodařilo manévr dokončit.
Letci se navzdory předchozím tvrzením o nálezu padáku nepokusili katapultovat. Padák, který byl u letadla nalezen, nepatřil k výstroji jednoho z letců, ale šlo brzdící padák stroje.
Bitevníky Su-25 mělo ve výzbroji československé i české letectvo. Osvědčily se v Afghánistánu. Díky silnému pancéřování snesly i těžká poškození v boji. Nasazeny byly v Čečensku a Rusko je využilo i v konfliktech v Gruzii a v Sýrii. Na Donbasu je použilo i ukrajinské letectvo, ale separatisté jich několik sestřelili.