Článek
Předvedená limuzína o délce 6,62 metru a dvoumetrové šíři je podle tisku vybavena přeplňovaným osmiválcovým motorem o výkonu téměř 600 koní (testuje se prý i varianta o výkonu 800 koní). Od roku 2012 ji vyvíjelo ruské výzkumné středisko NAMI ve spolupráci s automobilkou Sollers.
Zlí jazykové se podle serveru Yahoo nové ruské prezidentské limuzíně vysmívají a tvrdí, že jde o ukradenou kombinaci Chrysleru a Mercedesu.
V plánu je i sériová výroba
Ceny vozů Kortěz mají podle ministra průmyslu Denise Manturova začínat na cenovce „více než deset miliónů” rublů (asi 3,4 miliónu Kč), což je podle agentury Interfax skoro dvojnásobek oproti původně slibované ceně. Sériové vozy budou podle ministra „nejméně o pětinu” levnější než vozy Rolls-Royce a Bentley, ale současně budou dražší než základní mercedeska nejvyšší třídy S.
Ministerstvo později uvedlo, že ruské limuzíny se budou prodávat pod značkou Aurus a budou vystaveny na letošním moskevském autosalonu. Předběžné objednávky bude firma podle Manturova přijímat od konce srpna.