Článek
"Potápěči se pustili do práce. Z kajuty vytáhli pět dětských těl," řekl agentuře RIA Novosti člen operativního štábu.
Podle ministerstva pro mimořádné události se zachránilo jen 79 z 205 lidí na palubě. Doposud se podařilo identifikovat 41 z šedesátky vylovených těl, mezi nimiž je i kapitán. Podle posledních informací RIA Novosti bude obětí nakonec zřejmě 125 a ne 129, protože čtyři pasažéři, vedení v seznamech, na loď nenastoupili.
Vrak vyzvednou
Loď se začne ze dna vyzdvihovat 16. července v 17:00, uvedlo ministerstvo pro mimořádné události. Loď leží v hloubce 18 metrů. Vyzvednout ji mají armádní specialisté, kteří vyzdvihli ze dna Barentsova moře jadernou ponorku Kursk. Na místo míří plovoucí jeřáb Mogučij z volžského přístavu. Zatím jej dopravuje remorkér Podvodnik, plující rychlostí 6 kilometrů za hodinu. Později se k němu má připojit silnější remorkér Dunajskij.
Po vyzdvižení se určí přesná příčina nedělní tragédie, i když už teď je jasné, že loď Bulgarija vyrobená v roce 1955 v Komárnu byla v mimořádně špatném stavu a neměla oprávnění k plavbě. Její levý motor zřejmě nefungoval a nakláněla se na pravobok už v době, kdy vyplula. Média spekulují i o dalších možných faktorech katastrofy, včetně počasí a chyb posádky.
V Rusku byl v úterý vyhlášen státní smutek. Vlajky jsou na půl žerdi, zrušeny jsou zábavné pořady, v chrámech se slouží bohoslužby na památku obětí.
Loď Bulgarija
Bulgarija se tradičně plavila mezi Volhou a Donem. Jednalo se o starý typ ruské říční lodi, vyrobena však byla v Československu v loděnicích Komárno.
Měřila 80,2 m na délku, 14 m na šířku a mohla plout rychlostí až 20,5 km/h.
Loď pro 140 cestujících a 33 členů posádky byla rozdělena na dvě paluby, kde se mimo jiné nacházely restaurace, herna pro děti či solárium.