Článek
Letecký kontrolor Irek Bikbov uvedl, že pilot nerespektoval jeho příkazy. "Choval se podivně a nesledoval moje příkazy. Informoval jsem pilota, že dosáhl bodu, kdy by měl jít dolů. Potvrdil, že jde dolů, ale místo toho začal stoupat," řekl Bikbov. Dispečer jej proto navedl na druhý okruh. Místo pravé zatáčky ale pilot udělal levou. Na dotaz dispečera "Je na palubě vše v pořádku?“ odpověděl pilot „Ano“.
„Když dosáhl výšky 660, uslyšel jsem křik. A pak nic. Já zakřičel: Udržujte 600: On na to neodpověděl a během sekundy jsem viděl oheň,“ sdělil dále Irek Bibrov.
I svědci uváděli, že stroj před dopadem hořel jako kometa. Proto vyšetřovatelé původně tvrdili, že nejpravděpodobnější příčinou nehody je požár motoru, i když v oblasti panovalo nepříznivé počasí: nízká oblačnost a déšť.
Už vyloučili, že by se stroj stal obětí teroristického činu, ruský ministr dopravy Igor Levitin, který vede vládní vyšetřovací komisi, řekl, že na místě katastrofy nebyly nalezeny žádné stopy po výbušninách.
Ze záznamů trajektorie se také ukázalo, že se stroj odchýlil od kursu asi o šest nebo sedm kilometrů. Podle plánu měl přeletět město, ale minul je, což se ukázalo jako velké štěstí. Stroj dopadl do průmyslové zóny.
Více bude o příčinách nehody známo poté, co se vyhodnotí záznamy z černých skříněk. Obě už byly z místa neštěstí vyzvednuty.