Článek
Starosta Mirepoixu Eric Ognet řekl médiím, že hmotnost nákladního vozu více než dvakrát překračovala nosnost stavby. Most byl stavěn na 19 tun. „Co mi řekli četníci, měl 46 tun,“ upřesnil s tím, že četníci zatím hmotnost jen odhadují. V době tragédie jelo po mostě osobní a nákladní auto.
„Jedna z hypotéz předpokládá, že kamion, který na most vjel, měl vyšší hmotnost, než byl limit,“ řekla i náměstkyně ministerstva pro ekologickou transformaci Emmanuelle Wargonová.
Místní občané uvedli, že se hmotnostní limit běžně nedodržoval. Jen několik minut před pádem jel po mostě školní autobus.
Ve Francii se zřítil most, auta popadala do řeky. Zemřela patnáctiletá dívka
Stavba dlouhá 155 metrů a široká 6,5 metru byla postavena ve 30. letech. V roce 2003 byl most renovován a předloni prošel testy. Vjezd na něj měla zakázána vozidla těžší než 19 tun.
Neštěstí znovu otevřelo otázku bezpečnosti mostů. Ve Francii – stejně jako i v řadě dalších zemí – se na ni upřela pozornost po loňském pádu mostu v italském Janově.
„Napsali jsme to černé na bílém, že minimálně u 25 000 mostů ve Francii je potřeba určitá ostražitost,“ řekl ke zveřejnění 180stránkové zprávy o stavu mostů senátor Patrick Chaize.
Dodal ale, že by byla potřeba komplexní studie všech mostů ve Francii, aby se tragédie z Mirepoixu neopakovala: „My ani přesně nevíme, kolik je ve Francii mostů. Může to znít bláznivě, ale je to pravda. Odhadujeme, že 250 tisíc, ale může to být 200 tisíc nebo 300 tisíc.“
Torzo mostu u Mirepoix bude strženo.