Hlavní obsah

Lodě uvázlé na moři, blokované zboží. Německé přístavy paralyzuje stávka

Provoz v už tak přetížených přístavech na severozápadě Německa ochromila 48hodinová stávka. Protestu, který paralyzuje zásobování se účastní 12 tisíc zaměstnanců celkem 58 přístavů. Odboráři stávku vyhlásili kvůli krachu vyjednávání o kolektivním navýšení mezd, které požadují kvůli inflaci.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

V německých námořních přístavech se opět stávkuje. Také v Hamburku vyšly v pátek do ulic stovky přístavních dělníkůVideo: Reuters

Článek

Osmačtyřicetihodinovou stávku vyhlásily odbory ve čtvrtek, skončit by měla v sobotu ráno. Dotkla se všech hlavních německých přístavů v Severním moři. Téměř zastavena tak byla překládka zboží v Hamburku, Brémách, Bremerhavenu, Emdenu či Wilhelmshavenu.

Kontejnerové lodi i s nákladem uvázly na moři a přístavy zůstaly plné zboží. Již tak přetížené distribuční uzly se budou potýkat s dalším zpožděním, které se z desítek hodin protáhne na dny.

Odborový svaz Verdi požaduje navýšení hodinové mzdy o 1,2 eura (29,40 koruny) pro zhruba 12 tisíc pracovníků přístavů ve spolkových zemích Hamburk, Brémy a Dolní Sasko. K tomu žádá 7,4procentní navýšení platů jako kompenzaci za vysokou inflaci. Zástupci odborů a přístavů by měli o návrhu jednat v sobotu po skončení stávky, která je největší svého druhu za posledních 40 let. Není vyloučeno, že bude tou vůbec největší.

Foto: Profimedia.cz

Kontejnerová loď společnosti CMA CGM čeká na vyložení zboží u hamburského terminálu. Zaměstnanci přístavu vyhlásili 48hodinovou stávku.

Stávka představuje další ránu pro logistiku námořní dopravy, která se po celém světě již tak potýká s problémy v důsledku pandemie covidu-19. Severoněmecké přístavy jsou přetížené a mnoho lodí je nuceno čekat na nakládku či vykládku zboží, upozorňuje agentura DPA.

Související témata:

Výběr článků

Načítám