Článek
Matka Juma, dcery Mila a Alina a rovněž Alinina přítelkyně Ksjuša uvedly, že musely opustit Rusko poté, co vystupovaly v reklamě řetězce se zdravými potravinami VkusVill, která v zemi vyvolala bouřlivé reakce.
Část veřejnosti odmítala reklamní tah jako propagandu a vyzývala k bojkotu obchodů tohoto řetězce, jiní byli naopak nadšeni a řetězec chválili za toleranci; bylo totiž vůbec poprvé, co představitele komunity LGBT (zkratka pro lesbičky, gaye, bisexuály a transgenderové osoby) podpořila velká ruská firma. Jenže řetězec minulý měsíc reklamu stáhl a veřejně se omluvil. Reklamu označil za chybu a důsledek neprofesionality zodpovědných jedinců.
Hrdinky snímku mezitím čelily vlně nenávisti na internetu, staly se terčem hrozeb a sprostých urážek. Juma, která sama žije také v lesbickém vztahu, ještě před odjezdem z Ruska podle The Guardian uvedla, že ji vyděsily komentáře na sociálních sítích, v nichž někteří lidé napsali, že chtějí její dceru znásilnit a zabít.
„Bylo to pro nás všechny těžké utrpení, jsme všichni v křehkém psychickém stavu,“ uvedla Juma z Barcelony. „V Rusku je nám upíráno základní právo mít rodinu. Bez ohledu na to, kdo jsme, měli bychom ji mít všichni,“ zdůraznila.
Rodina, to jsou lidé, které milujeme, pravila reklama, která vzbudila odpor
V Rusku zákon zakazuje propagovat homosexualitu mezi nezletilými. Jiný zákon zakazuje sňatky mezi homosexuálními páry a adopce dětí homosexuály. „Bohužel jsme vzhledem ke komplikované situaci se VkusVill zůstaly bez práce a bez domova,“ napsala dcera Mila na sociální síti ke snímku, který ji zachycuje na balkoně v Barceloně.
Ruský obchodní řetězec stáhl reklamu s lesbickou rodinou
„Je to pro nás těžké období a potřebujeme přátele. Možná by nám přátelé vašich přátel či jejich přátelé mohli pomoci začít nový život v Barceloně,“ dodala. Juma nicméně zdůraznila, že v Barceloně je rodina v bezpečí a nemusí skrývat své rodinné štěstí.
„Rodina není jen příbuzenstvo či razítko v dokladech. Rodina, to jsou lidé, které milujeme. Ti, koho lze kdykoliv podpořit a chránit,“ pravil popisek k reklamnímu snímku, který celou anabázi rozpoutal.