Článek
K neštěstí došlo při betonáži silničního mostu, zřejmě se propadlo bednění. Konstrukce i s lidmi se propadla o 15 až 20 metrů.
Most má vést přes budovanou dálnici.
Právě tyto práce měla podle slov Ľubomíra Marcinka z Váhostavu pro Sme.sk zajišťovat firma Bögl & Krýsl. Ta se podílela i na stavbě mostu u Studénky, který se zřítil v roce 2008. Její zástupci uvedli, že stavbu měla na starosti slovenská firma Semos.
Na místě zasahovali dva vrtulníky, několik sanitních vozů, záchranáři a hasiči.
Dva lidé zemřeli na místě, jeden v Košické nemocnici a jeden z těžce zraněných dělníků zemřel ve vrtulníku. Další těžce zranění mají poranění hrudníku a břicha.
Záchranáři se speciálně cvičeným psem pátrali v troskách mostu po případných dalších obětech. Pod troskami byli například i řidiči pracovních strojů.
Most se zřítil zhruba ve dvě hodiny odpoledne. Vyprošťování obětí a zraněných bylo mimořádně obtížné, dostat se k zavalenému člověku trvalo podle záchranářů až 20 minut. Povolána byla i horská služba a také hasičský jeřáb na zvedání těžkých betonových kusů.
"Slyšel jsem obrovskou ránu. Utíkal jsem se podívat, co se děje. Do železné konstrukce právě lili beton, když to na ty lidi spadlo. Beton je zalil. Vytáhli z něj už tři mrtvé," uvedl pro sme.sk svědek, který bydlí asi kilometr od stavby.
Areál je oplocený a mezi oběťmi by se neměly nacházet civilní osoby. Na místo neštěstí míří ministr vnitra Robert Kaliňák.
Na samotnou stavbu měla firma subdodavatele
Úsek dálnice staví slovenská firma Váhostav a česká firma Bögl a Krýsl, která stála před soudem kvůli pádu mostu a následné havárii rychlíku u Studénky.
„Neštěstí se stalo na našem úseku, ale kompletní stavbu tohoto mostu pro nás zajišťovala subdodavatelsky slovenská firma SEMOS," řekla mluvčí firmy Bögl & Krýsl Kateřina Plechatá. Další informace prý firma zveřejní po víkendu.
Prešovská firma Semos se k události zatím nevyjádřila. Na svých internetových stránkách tvrdí, že je spolehlivý partner, který staví kvalitně. Uvádí, že se podílela například na stavbě mostu na Pražském okruhu či na budování železničního mostu ve Švédsku.