Článek
"Komise má k dispozici expertízu o technickém stavu letadla. Očekávají se ještě výsledky biochemické a psychologické expertízy z hlediska lidského faktoru a jeho možného podílu na neštěstí," uvedl Vanga.
Mluvčí zatím neupřesnil, kdy bude k dispozici kompletní zpráva o havárii letadla. Ve slovenských médiích se objevily dohady o tom, že piloti měli špatně nastavený radiovýškoměr, který měl posádku před nebezpečným přiblížením stroje k zemi varovat. [celá zpráva] Výškoměr měl údajně nastavenou tzv. nulovou toleranci a signalizace nebezpečné výšky byla vypnuta.
Havárie se stala 19. ledna poblíž slovensko-maďarských hranic. Na palubě letadla zahynulo 42 lidí, většinou příslušníků jednotky KFOR, kteří se vraceli domů z Kosova. Havárii jako zázrakem přežil jediný člověk - nadporučík Martin Farkaš (27), který seděl v zadní části letadla.
Piloti před přistáním v Košicích požádali o vizuální navigaci bez pomoci radarů a letadlo vzápětí začalo prudce klesat. Vysunutým podvozkem zachytilo o vrcholky stromů na 700 metrů vysokém kopci Borsó na severu Maďarska a zřítilo se do lesa.