Článek
Nákladní vlak se dřevem, který patřil soukromé firmě K-Rail a měl namířeno do hornofalckého městečka Wiesau, stál minulý čtvrtek odpoledne v Chebu. Před vagóny byly zapojeny dvě dieselové lokomotivy – Siemens ER20 a Vossloh G 1700. Právě při spojování obou lokomotiv zřejmě jeden ze strojvůdců udělal chybu, po které se vlak rozjel.
Oba strojvůdci byli přitom po celou dobu na přední z obou lokomotiv, vlak ale nedokázali zastavit. Na železničním úseku z Chebu do Schirdingu, který vede z kopce, se pak jízda soupravy zrychlila.
Neovládaný vlak projel rychlostí 100 kilometrů za hodinu několika nádražími včetně těch v Marktredwitzu a Weidenu a zastavil až mezi Nabburgem a Schwarzenfeldem, tedy asi po 100 kilometrech jízdy. Podle správy německých drah se podařilo tragédii zabránit jen díky včasné reakci železničářů, kteří umožnili průjezd vlaku a zabránili v jízdě protijedoucím soupravám.
Jednatel společnosti K-Rail Günther Pitterka uvedl, že událost byla výsledkem „chybného postupu dvou strojvůdců“, kteří nedbali předpisů. Technickou příčinu incidentu, který se obešel bez tragických následků, vyloučil. Lokomotivy jsou opět v provozu, oba zaměstnanci firmy jsou ale mimo službu.
Případem se začala zabývat německá policie i drážní inspekce, která ovšem už rozhodla, že nezahájí formální vyšetřování. Podle jejího mluvčího Gerda Münnicha je to proto, že nedošlo k vážné nehodě. „Nutná preventivní a nápravná opatření“ musí podle něj přijmout firma K-Rail. Česká Drážní inspekce nemá o této události žádnou informaci, řekl v úterý ČTK její mluvčí Martin Drápal.

Ilustrační foto