Článek
Úřad pro vyšetřování leteckých nehod BEA na internetových stránkách v pátek uvedl, že asi minutu přístroje pilotům ukazovaly dvě různé rychlosti, přičemž jedna prudce klesala.
Potvrdily se tak dřívější odhady, že na havárii měla podíl vadná rychlostní čidla na trupu letadla. Drama se událo v době, kdy pilot odpočíval, a v kokpitu byla jen dvojice dalších pilotů.
Airbus společnosti Air France se zřítil v první červnový den 2009 během letu z Ria de Janeiro do Paříže. Na palubě zemřeli lidé z více než 30 zemí světa. Byla to nejtragičtější havárie za celou existenci Air France.
Několik obětí bylo z moře vyzvednuto, většina však zůstává na mořském dně upoutána v sedadlech. Francouzský soud další vyzvedávání zakázal, neboť by se těla rozpadla. [celá zpráva]
Černé skříňky byly vyzvednuty až tento měsíc z hloubky téměř 4000 metrů, a to na čtvrtý pokus po prohledání více než 10 000 čtverečních kilometrů mořského dna.
Rozbor letových záznamů ze skříněk má trvat týdny a BEA slibuje definitivní závěry nejdříve na konci června. Zprávu o rychlém pádu stroje BEA zveřejnil kvůli „rozporuplným informacím v médiích“.