Článek
Motor se roztrhl za letu z New Yorku do Dallasu ve výšce 9600 metrů a stroj se 143 cestujícími a pěti členy posádky kvůli tomu musel nouzově přistát ve Filadelfii. [celá zpráva]
Pilotka Tammie Jo Shultsová ohlásila věži: „Část letadla nám chybí, takže budeme potřebovat zpomalit.“ Na dotaz z věže, zda letadlo hoří, odpověděla: „Ne, nehoří, ale část chybí. Řekli, že je tu díra a někdo se dostal ven.“
Jedna střepina, zřejmě lopatka zcela zničeného kompresoru, zasáhla trup letadla a vyrazila okénko. Podtlak vysál pasažérku až po pás ven.
Na okénkách byla krev, její paže a hlava byly vně letadla.
Další cestující ji dokázali vtáhnout zpět, zatímco stroj prudce klesal do nižší letové hladiny, kde je vyšší tlak.
Když se ženu podařilo dostat zpět do trupu, sestra Peggy Phillipsová spolu s další cestující se ji pokoušeli dvacet minut oživovat. „Nestačilo to,” řekla Phillipsová televizi NBC. Matka dvou dětí a viceprezidentka banky v Novém Mexiku Jennifer Riordanová nakonec zemřela.
Vyšetřování bude dlouhé, může jít o únavový lom
Nehodu vyšetřují Federální úřad pro letectví (FAA) a Národní úřad pro bezpečnost dopravy (NTSB). Druhý uvedl s odvoláním na předběžné vyšetřování, že rotor kompresoru chybí a že na zbytcích jsou patrné únavové trhliny, které zřejmě vedly k destrukci kompresoru.
Jeho předseda Robert Sumwalt dodal, že přední část motorové gondoly byla nalezena v Bernville, asi 110 km od Filadelfie.
K vyšetřování dodal, že bude trvat 12 až 15 měsíců: „Je to velmi neobvyklý případ, tak ho bereme velmi vážně.“ Zmínil, že motor CFM56, vyráběný ve spolupráci firem GE Aviation a francouzské SNECMA Moteurs, je široce užíván v letecké dopravě. Kromě Boeingů 737 pohání i Airbusy A315, A319, A320, A321 a A340.
Verze 7B, kterou byl vybaven havarovaný letoun, používá Boeing u modelu 737NG ve verzích 600, 700, 800 a 900 a také vojenské verze označované C-40. Dále jej využívá i námořní hlídkový letoun P-8 Poseidon. Od tohoto motoru je odvozen i motor CFM International LEAP, který pohání nyní vyráběné stroje Boeing 737 MAX.