Článek
Sikorski S-70, což je civilní označení stroje, je vybaven systémem ALIAS, který umožňuje volit mezi pilotovaným letem a autonomním letem v závislosti na riziku nebo při nečekaných událostech během operace. Systém vznikl ve spolupráci s Agenturou ministerstva obrany pro pokročilé výzkumné projekty (DARPA).
Stroj byl testován na základně Fort Campbell v Kentucky. Zbrojovka Lockheed Martin, pod kterou Sikorski patří, uvedla, že let trval asi třicet minut. Byl naprogramován jako let v městském prostředí, kdy se vrtulník letící běžnou rychlostí vyhýbal imaginárním budovám, trasa se přitom měnila i za letu.
Potom stroj předvedl řadu obratů a dokonale dosedl. Pak se opět systém přepnul do ovládání posádkou, která do něj nastoupila a s vrtulníkem pojížděla.
Systém ALIAS, který se montuje i do dopravních a vojenských letadel, má usnadnit práci posádce a zvýšit bezpečnost. Americká armáda však jde ještě dál. Bezpilotní vrtulníky se objevují i na bojištích, kde zásobují předsunuté jednotky. Už za války v Afghánistánu byla od roku 2012 při zásobování vojáků na frontě testována bezpilotní verze vrtulníku Kaman K-MAX. Jeho civilní bezpilotní verzi zase využívají hasiči při rizikových zásazích, kdy by byla ohrožena posádka.
Americké ozbrojené síly dlouhodobě používají drony, s nimiž experimentovaly už ve druhé světové válce. Na přelomu šedesátých a sedmdesátých let se používaly při průzkumu nad Vietnamem. S rozvojem výpočetní techniky se však využití dronů rozšiřovalo, dávno nejde jen o bezpilotní letadla určená pro průzkum nebo k útokům.