Článek
„Absence silnic není problém. Dokážeme přistávat na vodě, na písku, na poli a dokonce i na ledu,“ chlubil se mluvčí společnosti Hybrid Enterprises na těžařské konferenci Indaba v Jižní Africe, kde byl projekt představen.
Snadno dostupné zdroje nerostného bohatství v Africe jsou už téměř vytěženy, odborníci ale věří, že je až 90 procent toho, co může černý kontinent těžařům nabídnout, ukryto v nedostupných oblastech, kam nevedou silnice ani železnice.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
„Když pracujete na projektu v odlehlé oblasti, vždy musíte začít se stavbou silnice, železnice a elektrického vedení. Se vzducholodí ale budeme moci operovat i bez letiště na ploše dvou nebo tří fotbalových hřišť,“ vysvětlil CNN Robert S. Stewart z těžební společnosti Interop AG.
Tisíce kilometrů na jeden zátah
Provoz nových vzdušných korábů Hybrid Airship bude podle výrobců levný, bezpečný a vysoce efektivní. Cestovní rychlostí 111 kilometrů za hodinu prý tyto zepelíny dokážou na jediný zátah přepravit jednadvacet tun nákladu a devatenáct pasažérů do tisíce kilometrů vzdálených cílů.
Kolik bude heliem nadnášená hybridní vzducholoď stát, konsorcium neprozradilo. Nesdělilo ani základní technické podrobnosti, jako jsou rozměry, pohon apod. Z animace, která je dostupná na webu společnosti, je však patrné, že by měly stroj Hybrid Airship pohánět čtyři vrtulové motory.
Projekt už je podle společnosti Lockheed Martin dokončen a čeká na schválení federální agenturou pro civilní letectví (FAA). Pokud půjde vše podle plánu, mohly by se první nákladní vzducholodě vznést už v roce 2018.
Anketa
Hybridní vzducholoď
Hybridní vzducholoď je stroj kombinující prvky vzducholodi a letounu. Nejčastěji využívá odlehčení héliem, ale zůstává těžší než vzduch.
Až doposud se o konstrukci hybridní vzducholodi uvažovalo jen teoreticky.