Článek
O tom, že se kolumbijská vláda rozhodla pozůstatky mostu strhnout a začít stavět znova, informovala ve středu ráno agentura Reuters. Na demolici půlkilometrového kolosu připadlo celkem dvě stě kilogramů výbušnin a tři kilometry zápalné šňůry.
Most se blížil poslední fázi své výstavby. Podle plánů se po něm měla první auta projet už letos v březnu. Byl součástí ambiciózního programu na inovaci dálnice vedoucí z Bogoty směrem na jih. Měl se připojit k 18 novým tunelům a bezmála 42 mostům a viaduktům.
V lednu, kdy k otevření zbývalo už několik posledních stavebních úprav, došlo ke zřícení jednoho z pilířů. Stavební dělník Maicol Lopez, který byl v době kolapsu na druhé straně mostu, popsal nehodu agentuře ABC takto „Zničehonic jsme uslyšeli hlasitou ránu, zavládl chaos a všude byla spousta kouře. Ocelová konstrukce se začala pomalu rozpadat. Začali jsme utíkat co jsme mohli, abychom se zachránili.“
Při neštěstí zemřelo všech deset dělníků, kteří právě instalovali odvodňovací systém, a nejméně pět dalších bylo zraněno. Přesné příčiny havárie nejsou doposud jasné, ale předpokládá se, že na vině byla pravděpodobně samotná konstrukce mostu. Úřady proto rozhodly o jeho kompletní demolici.