Článek
Setkání v úterý zahájili žáci ve věku od 12 do 18 let, kteří se ve svých projektech snaží navrhnout řešení palčivých problémů dnešního světa. Pokračuje se středečním Aging symposiem, kde budou odborníci společně se sociálními pracovníky diskutovat o péči o seniory a jak využít Montessori metodu v boji s demencí.
Montessori je vědecký pedagogický přístup k učení a metoda práce s dětmi. Je založený na vývojových potřebách člověka a na přirozené touze učit se po celý život. Vychází z potřeb dítěte, nesnaží se být zaměřený primárně na možnosti učitele a školy. Má vést k rozvoji kompetencí 21. století a připravovat děti na život v digitálním světě.
Akce se poprvé konala roku 1929
Samotný kongres začne ve čtvrtek 27. července a až do neděle nabídne na 80 workshopů a vystoupení řečníků. Mezi nimi například světoznámého kouče Srikumara Rao, který radil i vedení firem jako Microsoft, představí se i Scila Elworthyová, nositelka tří nominací na Nobelovu cenu míru, či Paul Gilding, environmentalista a sociální podnikatel, který se přes 40 let zabývá udržitelným podnikáním.
Akce se koná od roku 1929 vždy jednou za čtyři roky a vždy na jiném kontinentě.
Jedinou jistotou je změna
„Cílem kongresu je upozornit na roli vzdělávání a učitelů ve světě 21. století, jehož jedinou jistotou je změna. Dále se ptát, jak vychovávat budoucí inovátory, a zamyslet se nad potenciálem ke změně, který dřímá v současných rodičích,“ popsala Miroslava Vlčková, ředitelka Montessori Institutu Praha, který kongres v ČR pořádá.
Kongres také umožní pracovníkům ve vzdělávání potkat se, diskutovat o aktuálních tématech a sdílet vzájemné zkušenosti nejen mezi sebou, ale také se zástupci rodičů, státní správy, byznysu a médií.
Obecně platí, že poptávka po alternativních způsobech vzdělávání roste. Přístupů je více, existují například i jenské či waldorfské školy. A mnohé další. [celá zpráva]