Článek
Výsledky celoroční práce prezentovali vedoucí projektů z oboru cestovního ruchu na VŠO minulý týden.
„Studenti si vyzkoušeli práci v týmech, komunikovali s partnery a průběžně převáděli projekty do praxe. Během školního roku několikrát vyjeli do zvolených regionů, ve kterých navázali spolupráci s místními autoritami a potenciálními partnery či dodavateli. Sami přišli s konkrétními postupy, navrhli propagační materiály i detailní rozpočty,“ popsala Petra Benešová, garantka kurzu Případové studie z cestovního ruchu na VŠO.
Pozitivní odezva i zkušenosti
„Uznání od starostů a dalších zástupců regionů pro studenty vždy představuje největší odměnu. Pro nás pedagogy jde zase o signál, že školu vedeme správným směrem,“ doplnila Benešová.
Během kurzu studenti sbírají cenné zkušenosti pro budoucí kariéru. Vedle teoretického vzdělání se VŠO snaží posluchačům poskytovat i úzký kontakt s praxí.
V rámci projektů se studenti zabývali i stále relativně novým fenoménem takzvané geek kultury. Geek, termín z angličtiny označující osobu zejména z oblasti informačních technologií, která je pro svůj obor zapálená a ví si v něm rady. Obecně lze tímto termínem označit jedince se silným zápalem pro jakékoli téma, případně na malou část nějakého oboru. Základem je nadšení pro věc.
„Na projektu Geekárny spolupracovalo ve čtyřech týmech třicet jedna studentů. Z pozice manažera jednoho z týmů i celého projektu jsem si vyzkoušel koordinaci lidí i týmovou práci. Scházeli jsme se každý týden během výuky, často jsme ale komunikovali i přes Facebook. Projektu jsem obětoval i hodně volného času, ale výsledek podle mě stojí za to,“ věří Tomáš Hansl, student cestovního ruchu VŠO.
Informace k jednotlivým projektům |
---|
Zlato pod Příčnou horou |
První projekt chce upoutat pozornost na město Zlaté Hory, které leží u hranic s Polskem nedaleko Jeseníku. Studenti se zaměřili na několik segmentů návštěvníků a připravili pro ně šest dílčích produktů - například Dobrodruhem na zkoušku, Aktivně za krásami Zlatých Hor či S Pradědouškem za zlatým pokladem. |
Geek kultura jako nový fenomén |
Koncept geek klubů je fenomén, který se ve světě rozrůstá do obřích rozměrů, ale v ČR o něm podle školy skoro nikdo zatím neslyšel. Proto se studenti do projektu Geekárny se zmiňovaným potřebným nadšením pustili. Přestože už kavárna Geekárna našla své místo na trhu, rozhodli se rozšířit základnu fanoušků a navrhli propojit ji s filmovým turismem. |
Jihočesko s chutí |
Trend gastroturistiky využívá další projekt, který cílí na mladé a láká je do jižních Čech na místní kuchyni, kulturu, přírodní památky i adrenalinové zážitky. Studenti připravili dva produkty cestovního ruchu: Jižní Čechy s chutí a láskou a Jižní Čechy chutně a dobrodružně. |
Mobilní aplikace VBOO |
Studenti navrhli mobilní aplikaci, která pomocí sdílení dopravního prostředku usnadňuje cestování. Lidé bez auta se tak budou moci snadno spojit s těmi, kteří auto vlastní, ale momentálně jej nevyužívají. |
OurPrague |
Pod heslem „Objevte Prahu našima očima“ lákají do stověžaté metropole mladší turisty. Pomocí webového portálu je zavedou do cenově dostupných restaurací a seznámí je s místními lidmi. Zájemci zde rovněž najdou doporučení na turisticky méně exponovaná místa, praktické informace nebo tipy na sportovní a kulturní akce. Autoři projektu připravili i několik specificky zaměřených produktů, jako je Dámská jízda, Romantika, Zdravě v Praze či Adrenalinový den. |
Šumavsko všem |
Že Šumava nabízí více krás než jen národní park, měli dokázat studenti posledního projektu. Na základě konkrétního zadání destinačního managementu PRO Šumavsko aktualizovali propagační letáky i internetové stránky. Šumavu během roku dvakrát navštívili, prozkoumali a rozdělili ji do tematických celků. Pro každý následně vytipovali tři nejlepší destinace, připravili doporučení restauračních zařízení a tipy na výlety. |