Hlavní obsah

Nové kroužky mají podpořit odborné školství

Novinky,

Pražská hospodářská komora připravila pod záštitou radní hlavního města pro oblast školství Ireny Ropkové (ČSSD) projekt Cesta za řemeslem. Ten má za cíl podporu odborného školství, spočívá v pořádání sobotních řemeslných kroužků pro celou rodinu na vybraných středních odborných školách. Během nich si účastníci vyzkoušejí jednotlivá řemesla, výsledný výrobek si mohou jako suvenýr odnést domů.

Foto: MHMP

Pražská radní pro oblast školství a evropských fondů Irena Ropková

Článek

„Věřím, že tento projekt je vhodným doplněním naší společné snahy o popularizaci této oblasti vzdělávání a navracení lesku a prestiže pražskému odbornému školství,“ uvedla radní Ropková.

„Například tatínkové si díky této odpočinkové víkendové aktivitě mohou se svými dětmi osvěžit své řezbářské dovednosti z dob, kdy sami docházeli do tradičních dílen, děti si naopak osvojí základní dovednosti a práci s nástroji a materiálem, které dnešní mladé generaci chybí,“ doplnila.

Rodiče a jejich děti si od letošního října v rámci nabídky nového projektu Cesta za řemeslem mohou vybírat sobotní program z více variant. Přímo v odborných učebnách daných škol si mohou vyzkoušet konkrétní řemesla: zedník, strojník, tesař, krejčí, autolakýrník, ale třeba i aranžér, farmaceutický chemik, umělecký truhlář nebo čalouník.

Chystaná hnízda s dílnami

Projekt navazuje na obdobnou aktivitu jménem Kdo umí, ten umí, která umožňuje žákům základních škol v odpoledních hodinách ve všední dny docházet na řemeslné kroužky.

Oba zmíněné projekty mají v budoucnu doplňovat pravidelnou výuku v takzvaných polytechnických hnízdech, která s využitím finančních zdrojů z evropských fondů město pro žáky ZŠ vybuduje v síti vybraných středních odborných škol a základních uměleckých škol.

Polytechnická hnízda mají vyřešit zejména dlouhodobý nedostatek aprobovaných učitelů, zázemí i potřebného materiálu pro dílenskou výuku na základních školách.

Související články

Školáci se učí pracovat rukama

Některé pražské základní školy zavedly do výuky předmět dílny. Šesťáci až osmáci se učí pracovat rukama a získat zručnost. Nový předmět by jim měl pomoci najít...

Výběr článků

Načítám