Článek
Pražské děti do 14 let vykonají podle Blanky Klimešové z Pražských matek polovinu svých cest výhradně pěšky, dalších 33 procent využije MHD, což znamená také pěší cestu na zastávku i ze zastávky.
Nápady žáků, jak trasu zlepšit
V programu Bezpečné cesty do školy navrhují sami žáci, jak upravovat ulice a přechody, aby byly bezpečnější. Technická správa komunikací posléze nápady realizuje. Školy se mohou do letošního ročníku Bezpečných cest hlásit do 25. února, vybrány budou tři.
Stejná organizace již delší dobu rovněž v rámci své kampaně apeluje na to, ať žáci chodí do škol pěšky, nikoli autem, pokud není doprava nezbytně nutná. Cesta pěšky podle ní přináší několik benefitů: vyšší bezpečí v okolí škol, jelikož ubydou všudypřítomná vozidla, děti se naučí, jak se chovat v provozu, upevní si zdraví a sociální vazby. [celá zpráva]
Pražské matky jsou občanské sdružení usilující o zlepšení stavu životního prostředí, zajištění bezpečnosti dopravního provozu a podporu udržitelné mobility.
Podpořit v lednu alternativu k cestování autem po městě se rozhodla též iniciativa Auto*mat. Pro odolné jedince vypsala na 21. až 27. leden výzvu Do práce na kole a také pěšky či poklusem. Účastníci mají alespoň třikrát v jednom týdnu dorazit do práce na vlastní pohon, přičemž způsoby pohybu je možné kombinovat.