Článek
České dráhy vynaložily na rekonstrukci výpravní budovy 38 miliónů korun. Významnou podporu ve výši přibližně 12 miliónů korun získal národní dopravce z ROB Moravskoslezsko. Celkové náklady na stavbu Přestupního terminálu Třinec činí 72 miliónů korun.
Tisková mluvčí ČD Kateřina Šubová zahájila slavnostní předání Dopravního terminálu Třinec v pátek 27. května v 11.00 hodin. Slavnostnímu aktu předcházel kratičký koncert třineckého zpěváka, člena skupiny LAKE MALAWI Alberta Černého. Následně mluvčí představila všechny zúčastněné zástupce Českých drah, Správy železniční dopravní cesty, zástupce zhotovitelské firmy a zástupce firmy, která terminál projektovala.
Jako první se slova ujala starostka města Třince RNDr. Věra Palkovská, která nastínila trnitou cestu od myšlenky zušlechtit třinecké nádraží, shánění finančních prostředků až po konečné rozhodnutí a zahájení stavby, což se stalo 1. prosince 2014.
Projekt připravila firma ateliér Velehradský, s. r. o. pod vedením Ing. arch. Tomáše Velehradského. Autorský dozor vedl Jakub Tichý. Zhotovitelem prací byla firma Zlínstav, a. s.
V rámci kompletní rekonstrukce se odbouraly boční části nádražní budovy, haly a především středové bytové části. Vyměnila se kompletně střešní krytina, okna a dveře. V hale třineckého nádraží se provedly dispoziční změny v souvislosti s rekonstrukcí sociálního zařízení pro cestující včetně zajištění bezbariérového přístupu pro imobilní cestující. Vznikly nové pokladny a čekárna.
Přednádražní prostory řešilo město Třinec. Jednalo se především o výstavbu autobusového terminálu, které doplnily České dráhy úpravou zpevněných ploch, vybudováním parkoviště P+R, stání taxi či klidové zóny.
„Nový terminál se zařadil mezi nejzajímavější stavby města a cestující oceňují jeho novou podobu. Kompletní přestavbou budovy a přednádraží se zajistil bezbariérový a bezproblémový přestup mezi jednotlivými druhy dopravy a terminál splňuje současné požadavky na řešení dopravní obslužnosti regionu,” konstatovala Kateřina Šubová, tisková mluvčí ČD.