Hlavní obsah

Lákají turisty z Thajska na méně vytížené destinace

Novinky, Vratislav Konečný

Na 50 tisíc Thajců ročně navštíví Českou republiku. Podle naší ambasády se počet stále zvyšuje. Nemají navštěvovat pouze vyhlášená místa, agentura ČzechTourism pro ně připravila televizní blok, kde se představí i další destinace, které nejsou tak turisticky vytížené.

Foto: CzechTourism

Objeví Thajci krásy Krasu?

Článek

Turistika je odvětvím, kde můžeme nabídnout hodně. Záleží také na tom, aby v místě návštěvy bylo též dostatečné zázemí, nejen výlet na památku, ale také infrastruktura. To se v řadě případů nedaří, sice uvidíte hezký objekt, ale třeba pohostinství vázne. Některé destinace zase praskají ve švech - jak města, tak i hory.

Příkladem jsou Teplicko-adršpašské skály, hřebeny Krkonoš, centrum některých měst, kde vede turisticky decimovaná Praha nebo Český Krumlov.

Jde jen o peníze? 

„Thajští turisté představují pro naši ekonomiku skvělý potenciál. Průměrná hodnota nákupů Thajců během jejich pobytu v ČR se podle společnosti Global Blue pohybuje kolem dvaceti tisíc korun. To je řadí mezi top 10 národů s nejvyšší útratou v Česku, přičemž mezi asijskými turisty jsou co do výše útraty na špici,“ uvedl Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism.

Šestidílný cestovatelský seriál bude vysílaný na kanále Travel Channel Thailand, jediném thajském kanále věnovaném pouze cestování. Pořad bude dostupný také v rámci neplaceného segmentu vysílání, který zasahuje více než 16 milionů domácností. Série „#myCzech“ je podpořena rozsáhlou marketingovou kampaní na sociálních sítích a spolupracují na ní také cestovatelská média.

V šesti epizodách představuje oblíbený moderátor Yepun (Yepun Thanat Thanajirachai) kromě obecně známých míst také destinace, které jsou pro thajský trh nové a neokoukané: Kutnou Horu, Mikulov, Moravský kras, Brno nebo Karlovy Vary. Jedná se o místa s turistickým potenciálem a širokou nabídkou kulturního dědictví a zážitkových programů. Snahou je představit thajským divákům méně vytížené oblasti a také prodloužit délku jejich pobytu.

„Hravá forma pořadu, ve kterém je moderátor vtažen do dění a má možnost zažít a vidět nové věci, podněcuje v divákovi zájem o navštívenou lokalitu,“ uvedl ředitel zahraničního zastoupení v Hong Kongu Jan Urban a doplnil: „Thajští turisté jsou velmi specifičtí. Zajímají se o poznání místní kultury a mají odlišné spotřební chování. Forma pořadu reflektuje právě tato specifika thajského trhu.”

Výběr článků

Načítám